Gran Turismo 4 se soustředí především na autentický jízdní zážitek, spolu s vylepšeními zahrnující mnohem větší počet aut, tratí a herních módů. Je tu také možnost pro majitele PS2 hrát pře síťový adaptér. V Gran Turismo 4 jsou všechny charakteristiky aut převzaty z reálného světa, takže automobily se chovají tak, jak by se chovaly doopravdy. K dispozici je přes 500 automobilů a až 100 různých tratí (Nurburgring, Paris, Assisi, Capri, Las Vegas –Trial Mountain..). 1. JAK PŘISTUPOVAT K ŘÍZENÍ
GT je opravdovým simulátorem a 4. díl zašel v tomto směru nejdál. Mohlo by se tedy velmi snadno stát, že nováčci budou mít ze začátku problémy už se základním zvládnutím auta. Jeho ovládání není zdaleka jednoduché, jako v Need for Speed či Burnout. Hlavním důvodem je fakt, že GTsimuluje veškeré síly, které působí na pohybující se auto.
S prvním působením vnějších sil se setkáte už při rozjezdu. Při sebenepatrnějším zrychlení je totiž záď vozu přitlačena k zemi a na zadní nápravu působí mnohem větší síla než při dlouhém udržování stálé rychlosti. To můžete využít hlavně u aut s náhonem na zadní nápravu. Mnohem horší je to ale v zatáčkách. Musíte si uvědomit, že když máte při akceleraci více vytíženou záď, na vaše přední kola působí výrazně nižší síla. Díky tomu mají přední kola sníženou přilnavost a nemohou naplno ovlivnit směr jízdy.
Zkuste si například projet jednu a tu samou zatáčku na volnoběh a s plným plynem. I když bude rychlost průjezdu asi stejná (vyšší rychlost by znamenala větší odstředivou sílu), při průjezdu na plný plyn bude vaše auto reagovat na pokus o zatočení mnohem hůře. To je hlavní důvod, proč byste měli i v zatáčkách alespoň lehce pouštět plyn. Díky krátkodobému zatížení přední nápravy půjde vaše auto do zatáčky mnohem lépe a vy jí díky tomu můžete projet mnohem větší rychlostí, než kdyby jste se pokoušeli v zatáčce akcelerovat (pokud alespoň lehce polechtáte brzdu, tak to může znamenat velký rozdíl).
Tyto základní principy přenášení váhy si můžete do sytosti vyzkoušet při získávání licencí (pokuste se vypilovathlavně průjezdy jednotlivými typy zatáček). Před zahájením každého testu vám vřele doporučujeme pozorně sledovat ukázkovou jízdu, která je mnohem důležitější než čtený komentář (přepněte se do pohledu z auta, protže tak získáte mnohem lepší představu o řízení auta). Pak se pokuste o získání alespoň stříbrné medaile, což by neměl být v nižších skupinách při troše trpělivosti větší problém. Pokud se totiž spokojíte jen z bronzem, nic se nenaučíte. Bronzové limity jsou velmi tolerantní a odpustí vám mnoho chyb (vůbec nemusíte pochopit, o co vlastně v testu jde).
2. JAK SI VYBRAT A VYLEPŠIT AUTO
V sérii GT je vedle vašich řidičských schopností také velmi důležité umět si vybrat a upravit auto. Při jeho výběru je velmi důležité, abyste věděli, jaké jsou výhody a nevýhody jednotlivých aut. Proto vám podrobně popíšeme všechny typy náhonu, na které můžete ve hře narazit. Při vaší účasti v těžších závodech je pak neméně důležité umět si auto náležitě upravit. Díky tomu totiž můžete dosáhnout nejen zvýšení výkonu, ale také zlepšení jízdních vlastností.
2.1 Výběr auta
U jednotlivých aut je velmi důležitým údajem umístění motoru a označení hnací nápravy. Obě tyto informace najdete ve zkratce , která je anglicky označena jako Drivetrain. První písmeno vždy znamená umístění motoru a to druhé hnací nápravu. Vše pochopíte z označení jednotlivých typů aut.
FF (motor vpředu, přední náhon) - V této skupině aut najdete hlavně menší vozy, které rozhodně nepatří mezi auta snů. Hlavně na začátku hry si jich ale užijete do sytosti a zvláště začátečníkům doporučujeme zůstat u nich co nejdéle. Auta s motorem vepředu mají těžiště posunuté nad přední nápravu, takže přední kola jsou dostatečně zatížená a lépe reagují při zatáčení. Jsou tedy snadno ovladatelné a odpustí vám spoustu chyb (nemusíte se bát přetáčivosti). Na druhou stranu je ale slabinou těchto aut špatná akcelerace. Při zrychlování se těžiště posouvá dozadu a hnaná přední kola nemůžou zabrat naplno. Z těchto důvodů nenajdete mezi autami s předním náhonem žádné výkonné kousky.
FR (motor vepředu, zadní náhon) - Tato kombinace náhonu a umístění motoru je v několika aspektech ideálním řešením. Motor vepředu toriž zajišťuje dobrou ovladatelnost (zatěžuje přední nápravu) a zadní náhon zase dokonale využívá přenosu těžiště při akceleraci (při zrychlení vám větší zátěž na přední nápravě zajistí ideální přenos výkonu motoru na vozovku). Je zde ale jeden problém, který může odradit nezkušené řidiče. V prudších zatáčkách je totiž většina váhy vozu vepředu a auto má při zrychlení tendenci jít do smyku (to se hlavně projeví u výkonějších aut). Pokud ale zvládnete přetáčivost (musíte velmi opatrně zacházet s plynem), tak v této skupině najdete spoustu vynikajících vozů.
MR (motor uprostřed, zadní náhon) - Uspořádání MR řeší největší problém uspořádání FR. Motor umístěný uprostřed totiž zatěžuje obě nápravy rovnoměrně, takže zadní náprava má i v zatáčkách velmi dobrou přilnavost. Navíc je zde stále výhodné zatížení přední nápravy, které vám zaručí skvělé manévrovací schopnosti. Oproti uspořádání FR tedy pocítíte rozdíl hlavně při výjezdu ze zatáček, kdy si nemusíte dávat takový pozor na těžkou nohu na plynu. Tato skupina aut má prakticky jedinou nevýhodu - ve hře jich moc nenajdete. Uspořádání MR totiž používají jen exotické sportovní vozy, které zkrátka na silnicích nejsou ničím obvyklým.
RR (motor vzadu, zádní náhon) - Jde v podstatě o variaci na téma uspořádání MR. Svým způsobem je to ale extrémní řešení, které má své výhody i nevýhody. Velkou výhodou je maximálně zatížená zadní náprava. Ta dělá z tohoto uspořádání asi nejlépe akcelerující auta závodního pole (oproti autům s náhonem na všechny 4 kola mají výhodu menší hmotnosti). Na druhou stranu má těžká záď tendenci ustřelovat v zatáčkách. To znamená, že zadní kola sice neztrácejí při zatáčení přilnavost, ale těžká záď se stejně sune směrem ven ze zatáčky. Naštěstí jsou smyky aut s motorem vzadu mnohem lépe zvládnutelné, protože citlivé ovládání plynového pedálu všechno vyřeší (dochází ale k nadměrnému opotřebování pneumatik, což je nevýhodné pro delší závody).
4WD (náhon na všechny 4 kola) - Je to šalamounské řešení problému přilnavosti. Tato auta se totiž příliš neohlížejí na to, která náprava je momentálně lépe zatížená. V kterémkoliv okamžiku zabírají všechny 4 kola, takže vás ze všeho doslova vytáhnou. Jde o ideální auta pro začínající závodníky, které přestávají bavit auta s náhonem na předek. Auta s náhonem na 4 kola jsou totiž výkonná, dobře ovladatelná a odpustí vám spoustu chyb. Pokud se naučíte využívat jejich výhody, tak se můžete vyrovnat autům se zadním náhonem, aniž byste se museli bát nekontrolovaných smyků (u hodně výkonných aut ale můžete očekávat smyk všech 4 kol, což také není nic příjemného.
2.2 Vylepšování auta
Se základní verzí auta toho většinou moc nedokážete (nemluvíme o závodních speciálech). Proto si budete muset pořídit u příslušné ladičské firmy součástky, které zvýší výkona vašeho motoru a zlepší jízdní vlastnosti. V této kapitole vám krátce naznačíme, co můžete od nákupu některých součástek čekat. Přitom nezapomeneme ani na nastavení součástek, které může chování vozu ovlivnit.
Turbo - Pokud chcete zvýšit výkon svého vozu, tak začněte u turba. Při jeho použití nesmíte zapomínat na fakt, že turbo zabírá až od určitých otáček. Proto je akcelerace z nižších otáček výrazně zhoršena a pokud neprovedete úpravu nastavení převodovky, tak byste mohli při řazení zbytečně ztrácet výkon (převodové stupně musí být co nejblíže, aby otáčky nespadly příliš nízko).
Převodovka - Velmi důležitá součástka. pokud to myslíte se svými výkony vážně, tak si pořiďte převodovku, která vám umožní nastavit si poměry jednotlivých převodových stupňů. Díky tomu můžete převodovku uzpůsobit na míru okruhu, na kterém se chystáte závodit. Pokud je okruhu hodně prudkých zatáček a žádné dlouhé rovinky, musíte nastavit převodovku tak, aby byly převodové stupně co nejblíže. Pokud jsou na okruhu delší rovinky, musíte převodovku nastavit tak, aby vás na nejvyšším převodovém stupni neomezovaly otáčky motoru.
Tlumiče - Pro jemné doladění chování vozu si budete muset pořídit závodní sadu tlumičů. Ty vám umožní nastavení tvrdosti, kterým můžete přizpůsobit auto charakteru trati. Určitě chápete, že na trati plné hrbolů, jako např. Laguna Seca, se vám vyplatí použít měkčí nastavení (Soft), Protože pak vaše auto nerozhodí každá nerovnost (měkčí tlumiče vám pomohou lépe přejet obrubník). Naopak na trati s ideálním rovným povrchem můžete použít tvrdší nastavení (Stiff), díky kterému je odezva vozu preciznější.
Vedle uzpůsobení povrchu trati můžete pomocí tlumičů například zvětšit přetáčivost svého vozu. Obecně platí, že co máte přední tlumiče měkčí než zadní, o to ochotněji jde auto do zatáčky. Při nastavení tlumičů ale nezapomeňte přizpůsobit také výšku podvozku. Pokud používáte tvrdší nastavení, tak byste měli podvozek snížit, protože tím efekt tvrdších tlumičů posílíte. Naopak pokud použijete měkčí nastavení, měli byste podvozek zvýšit. Auto by totiž mohlo na nerovnostech dřít podlahou o vozovku, což vás samozřejmě zpomalí.
Pneumatiky - Při vylepšování svého auta byste neměli rozhodně zapomínat na pneumatiky. V nižších soutěžích je sice moc neoceníte, ale později se bez správné volby pneumatik neobejdete. Doporučujeme vám ignorovat sportovní pneumatiky a rovnou zakoupit závodní, u kterých si můžete vybrat tvrdost směsi. Volba vhodné směsi je důležitá hlavně v delších závodech, ve kterých hraje opotřebování pneumatik důležitou roli. Obecně platí, že čím je pneumatika měkčí (Soft), tím je lepší její přilnavost, ale také rychlejší opotřebování.
Odměny za získání licencí
Nejjednodušší způsob, jak získat na začátku hry zadarmo pár dobrých aut, je splnit všechny licenční testy. Za dokončení každé skupiny testů totiž můžete získat až 3 auta. Záleží jen na tom, jakého hodnocení v testech dosáhnete. Vřele vám doporučujeme pkusit se alespoň o všechny stříbrné, protože tak získáte podstatně výkonější auta a ještě si vypilujete svůj styl (za všechny zlaté získáte spíše zajímavé sběratelské kousky).
B(bronz): VOLKKSWAGEN Lupo 1.4 ´02
B(stříbro): MAZDA KUSABI ´03
B(zlato): HONDA S500 ´63
A(bronz): PONTIAC Sunfrine GXP Concept ´02
A(stříbro): ACURA DN-X ´02
A(zlato): NISSAN SKYLINE GT-R (GT Version) ´01
IB(bronz): NIKE One 2022
IB(stříbro): MAZDA RX-8 Concept (Type-II) ´04
IB(zlato): JENSEN HEALEY Interceptor Mk.III ´74
IA(bronz): NISMO 270R ´94(S14)
IA(stříbro): NISSAN GT-R Concept(TokyoShow) ´01
IA(zlato): DOME ZERO ´78
S(bronz): MERCURY Cougar XR-7 ´67
S(stříbro): PONTIAC Solstice Coupe Concept ´02
S(zlato): FORD Model T Tourer ´15
ODMĚNY ZA VÍTĚZSTVÍ V KLASICKÝCH SOUTĚŽÍCH
Pokud chcete ušetřit, tak se pokuste vyhrát včechny soutěže, pro které máte ve své garáži vhodná auta. Díky tomu rozšíříte svou sbírku a můžete se zúčastnit dalších šampionátů, aniž byste pro ně museli vhodná auta nakupovat draze (v některých soutěžích navíc získáte za odměnu auta, která se ani koupit nedají). Peníze vyhrané v závodech pak můžete investovat do vylepšování auta, se kterým máte šanci vyhrát pokud možno několik dalších soutěží.
BEGINNER HALL
Sunday Cup: AUTOBIANCHI A112 Abarth ´79
FF Challenge: MAZDA Mazda6 Concept ´01
FR Challenge: NISSAN Skyline 2000GT-B ´67
4WD Challenge: TOYOTA Motor Triathlon Race Car ´04
MR Challenge: LOTUS Esprit Turbo HC ´87
Light Weight K Cup: GINETTA G4 ´64
Spider & Roadster: CHRYSLER Prowler ´02
Sport Truck Race: CHEVROLET SilveradoSST
PROFESSIONAL HALL
Clubman Cup: MAZDA Mazdaspeed 6 ´05
Tunning Car Grand Prix: NISSAN OPTION Stream Z ´04
Race of NA Sports: HONDA NSX-R Concept ´01
Race of Turbo Sports:MAZDA BP FALKEN RX-7(D1GP) ´03
Boxer Spirit: RUF CTR Yellow Bird ´87
World Classic Car Series: MERCEDES-BENZ Daimler Motor Carriage ´1886
World Compact Car Race: HONDA S800 RSC Race Car ´68
Supercar Festival: CIZETA V16T ´94
Gran Turismo World Champion-ship: FORD GT LM Edition Spec-II ´04
EXTREME HALL
Gran Turismo All Stars: BMW MacLaren F1 GTR Race Car ´97
Dream Car Championship: NISSAN GT-R Concept LM Race Car ´02
Polyphony Digital Cup: OPERA PERFORMANCE S2000 ´04
Like The Wind: VOLKSWAGEN W12 Nardo Concept ´01
Formula GT World: MERCEDES-BENZ Sauber C9 Race Car ´04
Real Circuit Tours: NISSAN GRAN TURISMO SKYLINE GT-R (PaceCar) ´01
Premium Sports Lounge: FORD GT ´05
ENDURANCE HALL
Gran Walley 300km: AUDI Auto Union V16 Type Streamline ´37
Laguna Seca200 Miles: FORD GT40 Race Car ´69
Roadster 4 Hours Endurance: MAZDA RX-7 LM Race Car ´01
Tokyo R246 300km: MITSUBISCHI FTO Super Touring Car ´97
Super Speedway 150 Miles: HONDA NSX-R Prototype LM Race Car ´02
Nurburgring 24 Hours Endurance: POLYPHONY Formula Gran Turismo ´04
Nurburgring 4 Hours Endurance: CHAPPARAL 2D Race Car ´67
Suzuka 1000km: LISTER Storm V12 Race Car ´99
Motegi 8 Hours Endurance: HONDA NSX-R LM Edition Road Car ´02
Tsukuba 9 Hours Endurance: NISSAN SKYLINE GT-R Race Car (Calsonic) ´93
Sarthe Circuit 24 Hours I: AUDI R8 ´01
Sarthe Circuit 24 Hours II: BENT-LEY Speed 8 Race Car ´03
Fuji 1000km: NISSAN R92CP Race Car ´92
Infineon World Sport Car Trophy: FORD GT LM Race Car ´02
El Captain 200 Miles: TOYOTA 88C-V Race Car (MINOLTA) ´89
New York 200 Miles: DODGE Charger Super Bee 426 Hemi ´71
ODMĚNY ZA VÍTĚZSTVÍ V NÁRODNÍCH SOUTĚŽÍCH
Národní soutěže patří mezi těžší závody, ke kterým se většinou dostanete až po získání dostatečných zkušeností v klasických soutěžích. Odměny za vítězství v těchto soutěžích jsou spíše sběratelsky hodnotné kousky (vyjímky potvrzují pravidlo), takže byste s tím měli počítat.
JAPANESE HALL
Japanese Championship: NISSAN 350Z Concept LM Race Car ´02
Japanese GT Championship: NISSAN MOTUL PITWORK Z (JGTC) ´04
Japanese ´70s Classic: NISSAN SKYLINE Hard Top 2000GT-R (KPGC10) ´70
Japanese ´80s Festival: MITSUBISHI HSR-II Concept ´89
Japanese ´90s Challenge: NISMO 400R (R33) ´96
Japanese Compact Car Cup: HONDA LIFE STEP VAN ´72
EUROPEAN HALL
European Championship: JAGUAR XJ220 LM Edition ´01
British GT Cup: JAGUAR E-Type Coupe ´61
British Light Weight Car Race: LOTUS Europa special ´71
German Touring Car Championship: MERCEDES-BENZ AMG CLK-GTR Race Car ´98
Italian Festival: ALFA ROMEO 155 2.5 V6 TI Race Car ´93
French Championship: CITROEN 2CV Type-A ´54
European Classic Car Championship: MERCEDES-BENZ Benz Patent Motor Wagen ´1886
European Hot Hatch Car Championship: VOLVO 240 GLT Estate ´88
1000 Miles: ALFA ROMEO Giulia Sprint Speciale ´63
Schwarzwald Liga A: BMW M3 GTR Race Car ´01
Schwarzwald Liga B: MERCEDES-BENZ AMG 190E 2.5 16V Evolution II (DTM) ´92
AMERICAN HALL
American Championship: CHEVROLET Corvette Convertible (C1) ´54
Stars and Stripes: CHEVROLET Camaro LM Race Car ´01
American Muscle Car Championship: CHEVROLET Chevelle SS 454 ´70
Classic Muscle Car Championship: PLYMOUTH Super Bird ´70
ODMĚNY ZA VÍTĚZSTVÍ v RALLYE
Závody na nezpevněném povrchu jsou v podstatě samotnou částí hry. A týká se to nejen stylu jízdy. V rallye totiž můžete vyhrát kromě těch nejjednoduších závodů jen auta vhodná zase jen pro rallye. K tomu vám přidáme jednu důležitou radu. Drahé speciály si rozhodně nekupujte, protže je snadnější propracovat se k nim s auty získanými v jednodušších závodech.
SPECIAL CONDITION HALL (EASY)
Umbria Rally: CADILLAC CIEN ´02
Capri Rally: TOYOTA RSC Rally Raid Car ´02
Grand Canyon: FORD RS200 ´84
Ice Arena: TOYOTA RSC ´01
Chamonix: INFINITI FX45 Concept ´02
George V Paris: ALPINE A310 1600VE ´73
Swiss Alps: MITSUBISHI CZ-3 Tarmac ´01
Tahiti: RENAULT 5 Turbo ´80
Tsukuba Circuit: MAZDA RX-8 Concept (Type-I) ´01
Cathedral Rocks Trail I: LAND ROVER Range Stormer Concept ´04
Cathedral Rocks Trail II: HYUNDAI HCD6 ´01
SPECIAL CONDITION HALL (NORMAL)
Umbria Rally: LANCIA Delta HF Integrale Rally Car ´92
Capri Rally: SUBARU IMPREZA Rally Car Prototype ´01
Gran Canyon: MITSUBISHI CZ-3 Tarmac Rally Car ´02
Ice Arena: MITSUBISHI Lancer Evolution IV Rally Car ´97
Chamonix: SUBARU IMPREZA Rally Car ´01
George V Paris: RENAULT 5 Maxi Turbo Rally Car ´85
Swiss Alps: TOYOTA CELICA GT- FOUR Rally Car (ST205) ´95
Tahiti: FORD Escort Rally Car ´98
Tsukuba Circuit: MAZDA 6 Touring Car ´02
Cathedral Rocks Trail I: SUBARU IMPREZA Rally Car ´99
Cathedral Rocks Trail II: TOYOTA CELICA GT-FOUR Rally Car (ST185) ´95
SPECIAL CONDITION HALL (HARD)
Umbria Rally: LANCIA Delta S4 Rally car ´85
Capri Rally: FORD RS200 Rally car ´85
Gran Canyon: MITSUBISHI STRAION 4WD Rally Car ´84
Ice Arena: NISSAN BLUEBIRD 1600SSS Rally Car (510) ´69
Chamonix: LANCIA STRATOS Rally Car ´77
George V Paris: PEOGEOT 205 Turbo 16 Evolution 2 Rally Car ´86
Swiss Alps: NISSAN SILVIA 240RS Rally Car ´85
Tahiti: MITSUBISHI PAJERO Rally Car ´85
Tsukuba Circuit: FORD GT Concept ´02
Cathedral Rocks Trail I: SUZUKI ESCUDO Dirt Car ´98
Cathedral Rocks Trail II: MITSUBISHI PAJERO Evolution Rally Raid Car ´03
ODMĚNY ZA TOVÁRNÍ SOUTĚŽE
Další zvláštní kapitolou jsou soutěže, které vypisují jednotlivý výrobci aut. Často jde o pohárové závody, ve kterých je velmi těžké uspět. V závodech plných aut jednoho typu totiž často musíte buď investovat hodně peněz do úpravy svého vozu, nebo musíte být velmi dobří za volantem. Zkrátka jde o závody, kterým se asi budete věnovat v pozdějších fázích hry.
DAIHATSU
Copen Race: DAIHATSU STORIAX4 ´00
Midget II Race: DAIHATSU Midget ´63
HONDA
Type R Meeting: HONDA HSC (Honda Sports Concept) ´03
CIVIC Race: HONDA CIVIC Si (Mugen Motul Race Car) ´87
HYUNDAI
Hyundai Sport Festival: HYUNDAI Clix ´01
ISUZU
Isuzu Classic Sport:
ISUZU 117 Coupe ´68
MAZDA
´RE´ Club: MAZDA Cosmo Sport (L10A) ´67
Roadster Cup: MAZDA Miata J-Limited (NA) ´91
RX-8 Cup: MAZDA RX-8 Concept LM Race Car ´01
MITSUBISHI
Evolution Meeting: MITSUBISHI Lancer 1600 GSR Rally Car ´74
Mirage Cup: MITSUBISHI I Concept ´03
NISSAN
Race of Red Emblem: NISMO SKYLINE GT-R LM Road Going Version (R33) ´95
March Brothers: NISSAN mm-R Cup Car ´01
Silvia Sisters: NISSSAN Sileighty ´98
´Z´ Club: NISSAN Fairlady 240ZG (HS30) ´71
SUBARU
Subaru 360 Race: SUBARU 360 ´58
Race of Pleaides: SUBARU IMPREZA Super Touring Car ´01
SUZUKI
Suzuki K Cup: SUZUKI CONCEPT-S2 ´03
Suzuki Concept Car: SUZUKI GSX-R/4 ´01
TOYOTA
ALTEZZA Race: TOYOTA ALTEZZA Touring Car ´01
Vitz Race: TOYOTA Vitz RS Turbo ´02
CHEVROLET
Corvette Festival: CHEVROLET Corvette Stingray Coupe (C2) ´63
Camaro Meeting: CHEVROLET Camaro IROC-Z Concept ´88
CHRYSLER
Crossfire Trophy: DODGE VIPER GTSR Concept ´00
SALEEN
Saleen S7 Club: NIKE One 2022
SHELBY
Shelby Cobra Cup: SHELBY Mustang G.T.350r ´65
ALFA ROMEO
GTA Cup: ALFA ROMEO Giulia Sprint GTA 1600 ´65
ALPINE
Renault Alpine Cup: ALPINE A110 1600S ´73
ASTON MARTIN
Aston Martin Festival: ASTON MARTIN DB9 Coupe ´03
AUDI
Tourist Trophy: AUDI Le Mans Quattro ´03
A3 Cup: AUDI Pikes Peak Concept SUV
BMW
BMW 1 Series Trophy: BMW 2002 Turbo ´73
´M´ Club: BMW M3 GTR ´03
CITROEN
2HP-2CV: CITROEN 2CV Type-72 ´01
Lotus Classic Cup: LOTUS Elan S1 ´62
MERCEDES-BENZ
Legend of Silver Arrow: MERCEDES-BENZ CLK Touring Car (D2 DTM) ´00
SL Challenge: MERCEDES BENZ 300SL Coupe ´54
MG
MG Festival: MGF ´97
MINI
Mini.Mini Battle: MARCOS Mini Marcos GT ´70
OPEL
Speedster Cup: OPEL Calibra Touring Car (DTM) ´94
PEUGEOT
206 Cup: PEUGEOT 205 Turbo 16 Rally Car ´85
RENAULT
Clio Trophy: RENAULT Lutecia Renault Sport V6 24V Race Car ´00
Megane Cup: RENAULT AVANTIME ´02
TRIUMPH
Spitfire Cup: TRIUMPH Spitfire 1500 ´74
TVR
Blackpool Racer: TVR Cerbera Speed 12 ´00
VOLKSWAGEN
Beetle Cup: VOLKSWAGEN Beerle 1100 Standart (Type-11) ´49
Lupo Cup: VOLKSWAGEN Karmann Ghia Coupe (Type-1) ´68
GTI Cup: VOLKSWAGEN Golf I GTI ´76
ODMĚNA ZA SPLNĚNÍ ÚKOLů
Jde o podobnou situaci Jako u licencí. Ke splnění úkolů totiž nepotřebujete žádné vlastní auto a přitom můžete vyhrát několik opravdu zajímavých kousků. Pokud patříte mezi zkušené hráče, jde o velmi užitečný bonus od začátku.
MISSION HALL
Mission 1-10: DMC DeLorean S2 ´04
Mission 11-20: JAY LENO Tank Car ´03
Mission 21-24: PAGANI Zonda Race Car ´01
Mission 25-29: TOYOTA 7 Race Car ´70
Mission 3034: NISSAN R89C Race Car ´89
GT je opravdovým simulátorem a 4. díl zašel v tomto směru nejdál. Mohlo by se tedy velmi snadno stát, že nováčci budou mít ze začátku problémy už se základním zvládnutím auta. Jeho ovládání není zdaleka jednoduché, jako v Need for Speed či Burnout. Hlavním důvodem je fakt, že GTsimuluje veškeré síly, které působí na pohybující se auto.
S prvním působením vnějších sil se setkáte už při rozjezdu. Při sebenepatrnějším zrychlení je totiž záď vozu přitlačena k zemi a na zadní nápravu působí mnohem větší síla než při dlouhém udržování stálé rychlosti. To můžete využít hlavně u aut s náhonem na zadní nápravu. Mnohem horší je to ale v zatáčkách. Musíte si uvědomit, že když máte při akceleraci více vytíženou záď, na vaše přední kola působí výrazně nižší síla. Díky tomu mají přední kola sníženou přilnavost a nemohou naplno ovlivnit směr jízdy.
Zkuste si například projet jednu a tu samou zatáčku na volnoběh a s plným plynem. I když bude rychlost průjezdu asi stejná (vyšší rychlost by znamenala větší odstředivou sílu), při průjezdu na plný plyn bude vaše auto reagovat na pokus o zatočení mnohem hůře. To je hlavní důvod, proč byste měli i v zatáčkách alespoň lehce pouštět plyn. Díky krátkodobému zatížení přední nápravy půjde vaše auto do zatáčky mnohem lépe a vy jí díky tomu můžete projet mnohem větší rychlostí, než kdyby jste se pokoušeli v zatáčce akcelerovat (pokud alespoň lehce polechtáte brzdu, tak to může znamenat velký rozdíl).
Tyto základní principy přenášení váhy si můžete do sytosti vyzkoušet při získávání licencí (pokuste se vypilovathlavně průjezdy jednotlivými typy zatáček). Před zahájením každého testu vám vřele doporučujeme pozorně sledovat ukázkovou jízdu, která je mnohem důležitější než čtený komentář (přepněte se do pohledu z auta, protže tak získáte mnohem lepší představu o řízení auta). Pak se pokuste o získání alespoň stříbrné medaile, což by neměl být v nižších skupinách při troše trpělivosti větší problém. Pokud se totiž spokojíte jen z bronzem, nic se nenaučíte. Bronzové limity jsou velmi tolerantní a odpustí vám mnoho chyb (vůbec nemusíte pochopit, o co vlastně v testu jde).
2. JAK SI VYBRAT A VYLEPŠIT AUTO
V sérii GT je vedle vašich řidičských schopností také velmi důležité umět si vybrat a upravit auto. Při jeho výběru je velmi důležité, abyste věděli, jaké jsou výhody a nevýhody jednotlivých aut. Proto vám podrobně popíšeme všechny typy náhonu, na které můžete ve hře narazit. Při vaší účasti v těžších závodech je pak neméně důležité umět si auto náležitě upravit. Díky tomu totiž můžete dosáhnout nejen zvýšení výkonu, ale také zlepšení jízdních vlastností.
2.1 Výběr auta
U jednotlivých aut je velmi důležitým údajem umístění motoru a označení hnací nápravy. Obě tyto informace najdete ve zkratce , která je anglicky označena jako Drivetrain. První písmeno vždy znamená umístění motoru a to druhé hnací nápravu. Vše pochopíte z označení jednotlivých typů aut.
FF (motor vpředu, přední náhon) - V této skupině aut najdete hlavně menší vozy, které rozhodně nepatří mezi auta snů. Hlavně na začátku hry si jich ale užijete do sytosti a zvláště začátečníkům doporučujeme zůstat u nich co nejdéle. Auta s motorem vepředu mají těžiště posunuté nad přední nápravu, takže přední kola jsou dostatečně zatížená a lépe reagují při zatáčení. Jsou tedy snadno ovladatelné a odpustí vám spoustu chyb (nemusíte se bát přetáčivosti). Na druhou stranu je ale slabinou těchto aut špatná akcelerace. Při zrychlování se těžiště posouvá dozadu a hnaná přední kola nemůžou zabrat naplno. Z těchto důvodů nenajdete mezi autami s předním náhonem žádné výkonné kousky.
FR (motor vepředu, zadní náhon) - Tato kombinace náhonu a umístění motoru je v několika aspektech ideálním řešením. Motor vepředu toriž zajišťuje dobrou ovladatelnost (zatěžuje přední nápravu) a zadní náhon zase dokonale využívá přenosu těžiště při akceleraci (při zrychlení vám větší zátěž na přední nápravě zajistí ideální přenos výkonu motoru na vozovku). Je zde ale jeden problém, který může odradit nezkušené řidiče. V prudších zatáčkách je totiž většina váhy vozu vepředu a auto má při zrychlení tendenci jít do smyku (to se hlavně projeví u výkonějších aut). Pokud ale zvládnete přetáčivost (musíte velmi opatrně zacházet s plynem), tak v této skupině najdete spoustu vynikajících vozů.
MR (motor uprostřed, zadní náhon) - Uspořádání MR řeší největší problém uspořádání FR. Motor umístěný uprostřed totiž zatěžuje obě nápravy rovnoměrně, takže zadní náprava má i v zatáčkách velmi dobrou přilnavost. Navíc je zde stále výhodné zatížení přední nápravy, které vám zaručí skvělé manévrovací schopnosti. Oproti uspořádání FR tedy pocítíte rozdíl hlavně při výjezdu ze zatáček, kdy si nemusíte dávat takový pozor na těžkou nohu na plynu. Tato skupina aut má prakticky jedinou nevýhodu - ve hře jich moc nenajdete. Uspořádání MR totiž používají jen exotické sportovní vozy, které zkrátka na silnicích nejsou ničím obvyklým.
RR (motor vzadu, zádní náhon) - Jde v podstatě o variaci na téma uspořádání MR. Svým způsobem je to ale extrémní řešení, které má své výhody i nevýhody. Velkou výhodou je maximálně zatížená zadní náprava. Ta dělá z tohoto uspořádání asi nejlépe akcelerující auta závodního pole (oproti autům s náhonem na všechny 4 kola mají výhodu menší hmotnosti). Na druhou stranu má těžká záď tendenci ustřelovat v zatáčkách. To znamená, že zadní kola sice neztrácejí při zatáčení přilnavost, ale těžká záď se stejně sune směrem ven ze zatáčky. Naštěstí jsou smyky aut s motorem vzadu mnohem lépe zvládnutelné, protože citlivé ovládání plynového pedálu všechno vyřeší (dochází ale k nadměrnému opotřebování pneumatik, což je nevýhodné pro delší závody).
4WD (náhon na všechny 4 kola) - Je to šalamounské řešení problému přilnavosti. Tato auta se totiž příliš neohlížejí na to, která náprava je momentálně lépe zatížená. V kterémkoliv okamžiku zabírají všechny 4 kola, takže vás ze všeho doslova vytáhnou. Jde o ideální auta pro začínající závodníky, které přestávají bavit auta s náhonem na předek. Auta s náhonem na 4 kola jsou totiž výkonná, dobře ovladatelná a odpustí vám spoustu chyb. Pokud se naučíte využívat jejich výhody, tak se můžete vyrovnat autům se zadním náhonem, aniž byste se museli bát nekontrolovaných smyků (u hodně výkonných aut ale můžete očekávat smyk všech 4 kol, což také není nic příjemného.
2.2 Vylepšování auta
Se základní verzí auta toho většinou moc nedokážete (nemluvíme o závodních speciálech). Proto si budete muset pořídit u příslušné ladičské firmy součástky, které zvýší výkona vašeho motoru a zlepší jízdní vlastnosti. V této kapitole vám krátce naznačíme, co můžete od nákupu některých součástek čekat. Přitom nezapomeneme ani na nastavení součástek, které může chování vozu ovlivnit.
Turbo - Pokud chcete zvýšit výkon svého vozu, tak začněte u turba. Při jeho použití nesmíte zapomínat na fakt, že turbo zabírá až od určitých otáček. Proto je akcelerace z nižších otáček výrazně zhoršena a pokud neprovedete úpravu nastavení převodovky, tak byste mohli při řazení zbytečně ztrácet výkon (převodové stupně musí být co nejblíže, aby otáčky nespadly příliš nízko).
Převodovka - Velmi důležitá součástka. pokud to myslíte se svými výkony vážně, tak si pořiďte převodovku, která vám umožní nastavit si poměry jednotlivých převodových stupňů. Díky tomu můžete převodovku uzpůsobit na míru okruhu, na kterém se chystáte závodit. Pokud je okruhu hodně prudkých zatáček a žádné dlouhé rovinky, musíte nastavit převodovku tak, aby byly převodové stupně co nejblíže. Pokud jsou na okruhu delší rovinky, musíte převodovku nastavit tak, aby vás na nejvyšším převodovém stupni neomezovaly otáčky motoru.
Tlumiče - Pro jemné doladění chování vozu si budete muset pořídit závodní sadu tlumičů. Ty vám umožní nastavení tvrdosti, kterým můžete přizpůsobit auto charakteru trati. Určitě chápete, že na trati plné hrbolů, jako např. Laguna Seca, se vám vyplatí použít měkčí nastavení (Soft), Protože pak vaše auto nerozhodí každá nerovnost (měkčí tlumiče vám pomohou lépe přejet obrubník). Naopak na trati s ideálním rovným povrchem můžete použít tvrdší nastavení (Stiff), díky kterému je odezva vozu preciznější.
Vedle uzpůsobení povrchu trati můžete pomocí tlumičů například zvětšit přetáčivost svého vozu. Obecně platí, že co máte přední tlumiče měkčí než zadní, o to ochotněji jde auto do zatáčky. Při nastavení tlumičů ale nezapomeňte přizpůsobit také výšku podvozku. Pokud používáte tvrdší nastavení, tak byste měli podvozek snížit, protože tím efekt tvrdších tlumičů posílíte. Naopak pokud použijete měkčí nastavení, měli byste podvozek zvýšit. Auto by totiž mohlo na nerovnostech dřít podlahou o vozovku, což vás samozřejmě zpomalí.
Pneumatiky - Při vylepšování svého auta byste neměli rozhodně zapomínat na pneumatiky. V nižších soutěžích je sice moc neoceníte, ale později se bez správné volby pneumatik neobejdete. Doporučujeme vám ignorovat sportovní pneumatiky a rovnou zakoupit závodní, u kterých si můžete vybrat tvrdost směsi. Volba vhodné směsi je důležitá hlavně v delších závodech, ve kterých hraje opotřebování pneumatik důležitou roli. Obecně platí, že čím je pneumatika měkčí (Soft), tím je lepší její přilnavost, ale také rychlejší opotřebování.
Odměny za získání licencí
Nejjednodušší způsob, jak získat na začátku hry zadarmo pár dobrých aut, je splnit všechny licenční testy. Za dokončení každé skupiny testů totiž můžete získat až 3 auta. Záleží jen na tom, jakého hodnocení v testech dosáhnete. Vřele vám doporučujeme pkusit se alespoň o všechny stříbrné, protože tak získáte podstatně výkonější auta a ještě si vypilujete svůj styl (za všechny zlaté získáte spíše zajímavé sběratelské kousky).
B(bronz): VOLKKSWAGEN Lupo 1.4 ´02
B(stříbro): MAZDA KUSABI ´03
B(zlato): HONDA S500 ´63
A(bronz): PONTIAC Sunfrine GXP Concept ´02
A(stříbro): ACURA DN-X ´02
A(zlato): NISSAN SKYLINE GT-R (GT Version) ´01
IB(bronz): NIKE One 2022
IB(stříbro): MAZDA RX-8 Concept (Type-II) ´04
IB(zlato): JENSEN HEALEY Interceptor Mk.III ´74
IA(bronz): NISMO 270R ´94(S14)
IA(stříbro): NISSAN GT-R Concept(TokyoShow) ´01
IA(zlato): DOME ZERO ´78
S(bronz): MERCURY Cougar XR-7 ´67
S(stříbro): PONTIAC Solstice Coupe Concept ´02
S(zlato): FORD Model T Tourer ´15
ODMĚNY ZA VÍTĚZSTVÍ V KLASICKÝCH SOUTĚŽÍCH
Pokud chcete ušetřit, tak se pokuste vyhrát včechny soutěže, pro které máte ve své garáži vhodná auta. Díky tomu rozšíříte svou sbírku a můžete se zúčastnit dalších šampionátů, aniž byste pro ně museli vhodná auta nakupovat draze (v některých soutěžích navíc získáte za odměnu auta, která se ani koupit nedají). Peníze vyhrané v závodech pak můžete investovat do vylepšování auta, se kterým máte šanci vyhrát pokud možno několik dalších soutěží.
BEGINNER HALL
Sunday Cup: AUTOBIANCHI A112 Abarth ´79
FF Challenge: MAZDA Mazda6 Concept ´01
FR Challenge: NISSAN Skyline 2000GT-B ´67
4WD Challenge: TOYOTA Motor Triathlon Race Car ´04
MR Challenge: LOTUS Esprit Turbo HC ´87
Light Weight K Cup: GINETTA G4 ´64
Spider & Roadster: CHRYSLER Prowler ´02
Sport Truck Race: CHEVROLET SilveradoSST
PROFESSIONAL HALL
Clubman Cup: MAZDA Mazdaspeed 6 ´05
Tunning Car Grand Prix: NISSAN OPTION Stream Z ´04
Race of NA Sports: HONDA NSX-R Concept ´01
Race of Turbo Sports:MAZDA BP FALKEN RX-7(D1GP) ´03
Boxer Spirit: RUF CTR Yellow Bird ´87
World Classic Car Series: MERCEDES-BENZ Daimler Motor Carriage ´1886
World Compact Car Race: HONDA S800 RSC Race Car ´68
Supercar Festival: CIZETA V16T ´94
Gran Turismo World Champion-ship: FORD GT LM Edition Spec-II ´04
EXTREME HALL
Gran Turismo All Stars: BMW MacLaren F1 GTR Race Car ´97
Dream Car Championship: NISSAN GT-R Concept LM Race Car ´02
Polyphony Digital Cup: OPERA PERFORMANCE S2000 ´04
Like The Wind: VOLKSWAGEN W12 Nardo Concept ´01
Formula GT World: MERCEDES-BENZ Sauber C9 Race Car ´04
Real Circuit Tours: NISSAN GRAN TURISMO SKYLINE GT-R (PaceCar) ´01
Premium Sports Lounge: FORD GT ´05
ENDURANCE HALL
Gran Walley 300km: AUDI Auto Union V16 Type Streamline ´37
Laguna Seca200 Miles: FORD GT40 Race Car ´69
Roadster 4 Hours Endurance: MAZDA RX-7 LM Race Car ´01
Tokyo R246 300km: MITSUBISCHI FTO Super Touring Car ´97
Super Speedway 150 Miles: HONDA NSX-R Prototype LM Race Car ´02
Nurburgring 24 Hours Endurance: POLYPHONY Formula Gran Turismo ´04
Nurburgring 4 Hours Endurance: CHAPPARAL 2D Race Car ´67
Suzuka 1000km: LISTER Storm V12 Race Car ´99
Motegi 8 Hours Endurance: HONDA NSX-R LM Edition Road Car ´02
Tsukuba 9 Hours Endurance: NISSAN SKYLINE GT-R Race Car (Calsonic) ´93
Sarthe Circuit 24 Hours I: AUDI R8 ´01
Sarthe Circuit 24 Hours II: BENT-LEY Speed 8 Race Car ´03
Fuji 1000km: NISSAN R92CP Race Car ´92
Infineon World Sport Car Trophy: FORD GT LM Race Car ´02
El Captain 200 Miles: TOYOTA 88C-V Race Car (MINOLTA) ´89
New York 200 Miles: DODGE Charger Super Bee 426 Hemi ´71
ODMĚNY ZA VÍTĚZSTVÍ V NÁRODNÍCH SOUTĚŽÍCH
Národní soutěže patří mezi těžší závody, ke kterým se většinou dostanete až po získání dostatečných zkušeností v klasických soutěžích. Odměny za vítězství v těchto soutěžích jsou spíše sběratelsky hodnotné kousky (vyjímky potvrzují pravidlo), takže byste s tím měli počítat.
JAPANESE HALL
Japanese Championship: NISSAN 350Z Concept LM Race Car ´02
Japanese GT Championship: NISSAN MOTUL PITWORK Z (JGTC) ´04
Japanese ´70s Classic: NISSAN SKYLINE Hard Top 2000GT-R (KPGC10) ´70
Japanese ´80s Festival: MITSUBISHI HSR-II Concept ´89
Japanese ´90s Challenge: NISMO 400R (R33) ´96
Japanese Compact Car Cup: HONDA LIFE STEP VAN ´72
EUROPEAN HALL
European Championship: JAGUAR XJ220 LM Edition ´01
British GT Cup: JAGUAR E-Type Coupe ´61
British Light Weight Car Race: LOTUS Europa special ´71
German Touring Car Championship: MERCEDES-BENZ AMG CLK-GTR Race Car ´98
Italian Festival: ALFA ROMEO 155 2.5 V6 TI Race Car ´93
French Championship: CITROEN 2CV Type-A ´54
European Classic Car Championship: MERCEDES-BENZ Benz Patent Motor Wagen ´1886
European Hot Hatch Car Championship: VOLVO 240 GLT Estate ´88
1000 Miles: ALFA ROMEO Giulia Sprint Speciale ´63
Schwarzwald Liga A: BMW M3 GTR Race Car ´01
Schwarzwald Liga B: MERCEDES-BENZ AMG 190E 2.5 16V Evolution II (DTM) ´92
AMERICAN HALL
American Championship: CHEVROLET Corvette Convertible (C1) ´54
Stars and Stripes: CHEVROLET Camaro LM Race Car ´01
American Muscle Car Championship: CHEVROLET Chevelle SS 454 ´70
Classic Muscle Car Championship: PLYMOUTH Super Bird ´70
ODMĚNY ZA VÍTĚZSTVÍ v RALLYE
Závody na nezpevněném povrchu jsou v podstatě samotnou částí hry. A týká se to nejen stylu jízdy. V rallye totiž můžete vyhrát kromě těch nejjednoduších závodů jen auta vhodná zase jen pro rallye. K tomu vám přidáme jednu důležitou radu. Drahé speciály si rozhodně nekupujte, protže je snadnější propracovat se k nim s auty získanými v jednodušších závodech.
SPECIAL CONDITION HALL (EASY)
Umbria Rally: CADILLAC CIEN ´02
Capri Rally: TOYOTA RSC Rally Raid Car ´02
Grand Canyon: FORD RS200 ´84
Ice Arena: TOYOTA RSC ´01
Chamonix: INFINITI FX45 Concept ´02
George V Paris: ALPINE A310 1600VE ´73
Swiss Alps: MITSUBISHI CZ-3 Tarmac ´01
Tahiti: RENAULT 5 Turbo ´80
Tsukuba Circuit: MAZDA RX-8 Concept (Type-I) ´01
Cathedral Rocks Trail I: LAND ROVER Range Stormer Concept ´04
Cathedral Rocks Trail II: HYUNDAI HCD6 ´01
SPECIAL CONDITION HALL (NORMAL)
Umbria Rally: LANCIA Delta HF Integrale Rally Car ´92
Capri Rally: SUBARU IMPREZA Rally Car Prototype ´01
Gran Canyon: MITSUBISHI CZ-3 Tarmac Rally Car ´02
Ice Arena: MITSUBISHI Lancer Evolution IV Rally Car ´97
Chamonix: SUBARU IMPREZA Rally Car ´01
George V Paris: RENAULT 5 Maxi Turbo Rally Car ´85
Swiss Alps: TOYOTA CELICA GT- FOUR Rally Car (ST205) ´95
Tahiti: FORD Escort Rally Car ´98
Tsukuba Circuit: MAZDA 6 Touring Car ´02
Cathedral Rocks Trail I: SUBARU IMPREZA Rally Car ´99
Cathedral Rocks Trail II: TOYOTA CELICA GT-FOUR Rally Car (ST185) ´95
SPECIAL CONDITION HALL (HARD)
Umbria Rally: LANCIA Delta S4 Rally car ´85
Capri Rally: FORD RS200 Rally car ´85
Gran Canyon: MITSUBISHI STRAION 4WD Rally Car ´84
Ice Arena: NISSAN BLUEBIRD 1600SSS Rally Car (510) ´69
Chamonix: LANCIA STRATOS Rally Car ´77
George V Paris: PEOGEOT 205 Turbo 16 Evolution 2 Rally Car ´86
Swiss Alps: NISSAN SILVIA 240RS Rally Car ´85
Tahiti: MITSUBISHI PAJERO Rally Car ´85
Tsukuba Circuit: FORD GT Concept ´02
Cathedral Rocks Trail I: SUZUKI ESCUDO Dirt Car ´98
Cathedral Rocks Trail II: MITSUBISHI PAJERO Evolution Rally Raid Car ´03
ODMĚNY ZA TOVÁRNÍ SOUTĚŽE
Další zvláštní kapitolou jsou soutěže, které vypisují jednotlivý výrobci aut. Často jde o pohárové závody, ve kterých je velmi těžké uspět. V závodech plných aut jednoho typu totiž často musíte buď investovat hodně peněz do úpravy svého vozu, nebo musíte být velmi dobří za volantem. Zkrátka jde o závody, kterým se asi budete věnovat v pozdějších fázích hry.
DAIHATSU
Copen Race: DAIHATSU STORIAX4 ´00
Midget II Race: DAIHATSU Midget ´63
HONDA
Type R Meeting: HONDA HSC (Honda Sports Concept) ´03
CIVIC Race: HONDA CIVIC Si (Mugen Motul Race Car) ´87
HYUNDAI
Hyundai Sport Festival: HYUNDAI Clix ´01
ISUZU
Isuzu Classic Sport:
ISUZU 117 Coupe ´68
MAZDA
´RE´ Club: MAZDA Cosmo Sport (L10A) ´67
Roadster Cup: MAZDA Miata J-Limited (NA) ´91
RX-8 Cup: MAZDA RX-8 Concept LM Race Car ´01
MITSUBISHI
Evolution Meeting: MITSUBISHI Lancer 1600 GSR Rally Car ´74
Mirage Cup: MITSUBISHI I Concept ´03
NISSAN
Race of Red Emblem: NISMO SKYLINE GT-R LM Road Going Version (R33) ´95
March Brothers: NISSAN mm-R Cup Car ´01
Silvia Sisters: NISSSAN Sileighty ´98
´Z´ Club: NISSAN Fairlady 240ZG (HS30) ´71
SUBARU
Subaru 360 Race: SUBARU 360 ´58
Race of Pleaides: SUBARU IMPREZA Super Touring Car ´01
SUZUKI
Suzuki K Cup: SUZUKI CONCEPT-S2 ´03
Suzuki Concept Car: SUZUKI GSX-R/4 ´01
TOYOTA
ALTEZZA Race: TOYOTA ALTEZZA Touring Car ´01
Vitz Race: TOYOTA Vitz RS Turbo ´02
CHEVROLET
Corvette Festival: CHEVROLET Corvette Stingray Coupe (C2) ´63
Camaro Meeting: CHEVROLET Camaro IROC-Z Concept ´88
CHRYSLER
Crossfire Trophy: DODGE VIPER GTSR Concept ´00
SALEEN
Saleen S7 Club: NIKE One 2022
SHELBY
Shelby Cobra Cup: SHELBY Mustang G.T.350r ´65
ALFA ROMEO
GTA Cup: ALFA ROMEO Giulia Sprint GTA 1600 ´65
ALPINE
Renault Alpine Cup: ALPINE A110 1600S ´73
ASTON MARTIN
Aston Martin Festival: ASTON MARTIN DB9 Coupe ´03
AUDI
Tourist Trophy: AUDI Le Mans Quattro ´03
A3 Cup: AUDI Pikes Peak Concept SUV
BMW
BMW 1 Series Trophy: BMW 2002 Turbo ´73
´M´ Club: BMW M3 GTR ´03
CITROEN
2HP-2CV: CITROEN 2CV Type-72 ´01
Lotus Classic Cup: LOTUS Elan S1 ´62
MERCEDES-BENZ
Legend of Silver Arrow: MERCEDES-BENZ CLK Touring Car (D2 DTM) ´00
SL Challenge: MERCEDES BENZ 300SL Coupe ´54
MG
MG Festival: MGF ´97
MINI
Mini.Mini Battle: MARCOS Mini Marcos GT ´70
OPEL
Speedster Cup: OPEL Calibra Touring Car (DTM) ´94
PEUGEOT
206 Cup: PEUGEOT 205 Turbo 16 Rally Car ´85
RENAULT
Clio Trophy: RENAULT Lutecia Renault Sport V6 24V Race Car ´00
Megane Cup: RENAULT AVANTIME ´02
TRIUMPH
Spitfire Cup: TRIUMPH Spitfire 1500 ´74
TVR
Blackpool Racer: TVR Cerbera Speed 12 ´00
VOLKSWAGEN
Beetle Cup: VOLKSWAGEN Beerle 1100 Standart (Type-11) ´49
Lupo Cup: VOLKSWAGEN Karmann Ghia Coupe (Type-1) ´68
GTI Cup: VOLKSWAGEN Golf I GTI ´76
ODMĚNA ZA SPLNĚNÍ ÚKOLů
Jde o podobnou situaci Jako u licencí. Ke splnění úkolů totiž nepotřebujete žádné vlastní auto a přitom můžete vyhrát několik opravdu zajímavých kousků. Pokud patříte mezi zkušené hráče, jde o velmi užitečný bonus od začátku.
MISSION HALL
Mission 1-10: DMC DeLorean S2 ´04
Mission 11-20: JAY LENO Tank Car ´03
Mission 21-24: PAGANI Zonda Race Car ´01
Mission 25-29: TOYOTA 7 Race Car ´70
Mission 3034: NISSAN R89C Race Car ´89