Chrám Hannoji
Samanosuke: Jednoduché, jenom mydlení a mydlení. Jděte pořád dál, používejte magii a užívejte si zbraně z prvního dílu série. Nahoře pod schody se dobijte a zasejvujte. Uvnitř je první boss: Ranmaru. Můžete do něj řezat vším, je slabý. Nobunaga je zlosyn a vládne časem. A nyní směr Paříž.
Vítězný oblouk
Jacques: Střílejte a všechny je pozabíjejte.Uvidíme se v Japonsku.
Sam: Zkoušejte si na potvorách isseny, jděte dolů, rozbíjejte barely a koše, dole doleva. Vylezte u oblouku, na létavce platí výstřel šípem a pálit! U prostředního ohně zmáčkněte (x) a dojděte si dolů pro zbraň - dvojici mečů. Po animaci vlezte do oblouku, seberte na zemi klíč a použijte ho úplně nahoře nad schody. Pobijte je! Bedna: Ldd (to znamená - posuňte čtvereček vlevo do prázdného místa, pak ten dole, pak znovu dole).Nahoře se zjeví boss, celkem tuhý - vyberte si jednu jeho pazouru (pravou) a střílejte do níé co to jde. Až bude umírat, bude vás honit a bít - tak prchejte páčkou, a když se zastaví, tak se do něj znovu pusťte.
Hory
Jacques: Rozlučte se s Phillipem, jděte rovně, uložte pozici a sejměte démona tím, že vždy nabijete bič drzením R1, chyťte padoucha úderem a dalšími údery z něj vystřelte duše. Vydejte se dál a hrajte si s bičem, kytky zatím nechte. U templu potkáte Sama (pořádně to tu projděte, jsou tu poklady), jděte doprava. Přes lávku lze přeskočit pomocí poletuchy z bedničky. U vodopádu rozbijte vše, co se dá, pak přeskákejte, vezměte zrcadlo a běžte zpátky. Vložte zrcadlo, získejte ohnivý bič. Vraťte se po cestě, kudy jste přišli se Samem, posekejte kytky novým bičem a seberte klíč. Běžte zpátky k zrcadlu a doleva přes kytky, a dál k bráně. Otevřete si klíčem, běžte přes rozbitou bednu a dál. Bedna : LDPD, save a pak boss, Marcellus - ten je z jedničky. Bijte ho a uhýbejte, když se chystá vypustit blesky, jděte do střehu a pomocí (x) vyskočte - blesky vás minou. Kružte okolo něj, proměňte se v onimushu, atd.
Stoky
Sam: Chcete-li, můžete se vrátit do Vítězného oblouku a posbírat pár duší a věcí, které jste dříve nemohli. Pak se vydejte dolů do podchodu, u dříve zamčených dveří seberte klíč a odemkněte je a vejděte do stok. Ve stokách je to malinko bludiště. Malé slimejše rozšlapávejte. První most spustíte, když vejdete do dveří a na ovládacím pultu zatáhnete za páku - tím se nahodí elektřina a most bude fungovat. Poblíž druhého mostu jsou dveře na číselný zámek, nad žebříkem se dočtete, že první číslo je počet židlí, druhé stolů a třetí monitorů v místnosti, kde jste pouštěli proud prve - tj. 314. Než vejdete, pořádně to tu prohledejte, je tu mj. vestička pro Ako. Vejděte, bedna PDLLN, a pak do vody. Vylezte na žebřík, seberte koloběžte zpátky dveřmi na číselný kód a nahoru po žebříku. Kolo vložte do stroje, otevřete si generátor, který zapněte. Pokračujte dál, nahoru po žebříku přesekněte řetěz, pak do vody, kde budete valit kouli před sebou,mydlit nindža démony, valit a valit, a když to stihnete ajeden voják přežije, dá vám klíč od truhly, co jste právě minuli. Pak prohledejte ještě stoku dál, je tam malý poklad (a další ve visící věci - sestřelit). Nakonec vylezte po žebříku ven.
Vesnice
Jacques: Projděte si vesnici a co jde, rozbijte - jsou tu tři věci. Jděte po mostě a dál do doku, sbírejte poklady a najděte bednu: NLNPDP. Pak jděte do krámku mezi dvěma tygry, rozbijte to tu, posbírejte věci a oslovte chlapíka. Až vás vyhodí, oslovte kluka na hlavní třídě. Pak běžte za prodavačem melounů pod schody, meloun dejte klukovi. Vyletí létavice, hup na střechu a do okna. Seskočte dolů a nezapomeňte zadním vchodem pro truhličku - je tam velmi důležitá bílá vestička! Bijte démony a zajděte si do kovárny za tržnicí pro krásnou novou zbraň, Raisen. Na hlavní třídě vylezte na věž a skočte si na pláž. Bedna DLDPN. Vybijte zlé hochy, v přístavu vejděte do dveří pomocí nově získaného kopí. Všechno posbírejte, vraťte se, poražte démona a užijte si bitku s kopiníkem Heihačim (Samanosuke pomáhá, tak se schovávejte za ním). Na lodi to vyčistěte a jděte do kajuty, rozbijte obraz a bijte skřeta, dokud nedá klíč. Na můstku je bedna: NPPDLD.
Notre-Damme
Sam: Nemáte-li základní dvojici mečů na druhém levelu, jděte do kanálu posbírat duše. Pokud ano, vpřed do Notre-Dammu!Vybijte to a posbírejte bedny (nezapomeňte na tu mezi lavicemi uprostřed - je tam vesta) a pak prozkoumejte oltář. Dolů, pak sejměte visící věci lukem (vůbec bacha na ně, obsahují velmi cenné věci) k otáčejícím se mečům, oběhněte to k bedně: LLDPPN. Zatlačte na bednu ve výklenku, zastaví to meče a otevřete dveře. Vejděte, seberte Antidark Charm a vraťte se nahoru. Odsajte temnotu u soch - nejprve u té skulptury, kde hoří jen jedna svíce, pak u té, kde dvě, atd. Tím získáte ze zvířecí sochy krásný nový meč. Zpátky dolů a novým mečem otevřít.U dalších točících mečů je bedna: DDLLN. Pak tam najdete žebřík, s ním zpátky do chodby před dveře, které jste otevřeli mečem, a nahoru po žebříku do díry, seberte lebku, zpátky, dejte ji do dveří, vejděte a zabijte dvě obludy (trocha magie postačí). Prolezte to tu, vlezte do výtahu a ocitnete se v podmořském chrámu. Obejděte loď a vejděte do dveří.
Podmořský chrám
Odteď můžete libovolně přepínat mezi Samanosukem a Jacquesem - Ako dejte věci (Store) a pryč s ní (Warp). A také tu můžete ostošest levelovat, protože u savu je dobíjedlo magie a u lodi nekonečno démonů, stačí chodit tam a zpátky. logika chrámu je taková - co změní Samanosuke, změní se jen jemu, co v minulosti změní Jacques, změní se už navěky - tedy i Samanosukemu.
Sam: Seberte od žlutého pramene žluté kolo, pošlete ho přes vílu Jacquesovi.
Jacques: Francouz si jím otevře žluté dveře. Jděte dál, nahoru, vyberte bednu a jeďte výtahem výš, do knihovny vložte svazek zespoda. Quest: 4x5+3+1-2. Dál, vpravo z bedny vyletí poletucha, s jejíž pomocí se dostanete v minulé místnosti na římsu. Dál zatím nejděte, vlevo je Dark Realm, tak šup tam třeba hned, je to celkem snadné - jen 5 místností. Zpátky, roh do draka a dolů do hlavní místnosti. Samanosukemu lze předat šipy, ty jsou Jacquesovi na nic.
Sam: Teď jde on do žlutých dveří, pod schody najde bednu, pak nahoru, boss. Je to Ranmaru - maličko zestárl. Řezat, uhýbat před střelami, a když saje duše, sát taky, nebo ho řezat - nebrání se. Pak zpátky s modrým diskem. Dát disk Jacquesovi.
Jacques: Jděte modrou chodbou. Sjeďte výtahem dolů, nejde to ale dál, jen tedy seberte Ako věc. Jděte zpátky a po schodech. Nahoře přeskákejte. Bedna: NPPNL. Jděte dál a seberte Ledové kladivo. Skákejte dál, bedna: LDPPD. Pak úplně zpátky do dveří na led, pak chodbou zpět do hlavní místnosti s plameny - je tu cestou spousta zlých, ale klidně můžete vyplácat všechnu magii - budete jí moci hned dobít.
Sam: Jděte do chodby, pak nahoru, všechny pobít, seberte za bednami (rozbít) roh, vraťte se, pak do chodby na led (otevřená), seberte křídla, dejte roh drakovi, zpět a poslat křídla J.
Jacques: Normálně to nejde, tak jděte ven k lodi, přeskákejte po stěžních a shora do ledových dveří. Použijte křídla na ležící vílu, přeskákejte, seberte krystal a doneste ho Samanosukemu (zase horem).
Sam: Temné dveře prostě vysajte, dále pokračujte ke krystalu, použijte ho a výtahem sjeďte dolů. Najdete dáreček - sekeru. S tou se vrátíte na začátek, SAVE, pak jděte do žlutých dveří. Na konci je zámek na "sekeru", ovšem ještě před ním Dark Realm. Šup tam! Pak do dveří, seberte poslední kolo (červené) a vestičku, pak zpátky, dejte kolo J.
Jacques: Zde bude boss, tak jestli nejste ve formě, jděte se trochu naboostovat k lodi. pak jděte do červených dveří a pořád rovně. Boss - pes. Bijte ho vším, skákejte, kouzlete. Když vás promění v led, točte chodící páčkou ze všech sil - rozmrznete rychleji. Když psisku rozbijete helmu, s brekem uteče.
Sam: taky do červených dveří. Bedna: LNPNLL.
Policistkou v Paříži
Hrajete za Michelle! Osahejte si ji - tedy ovládání, hraje se malinko jinak. Základní Assault puška je perfektní na dálku - zalokujte nepřítele R1 a palte dávkami. Brokovnice je naprosto destruktivní nablízko, granáty mají tendenci kutálet se, tak miřte pečlivě.
Z bedny vlevo vezměte náramek na duše a hurá do kostela. Tam do podzemí a u rotujících šavlí do otevřených dveří. Teď do Zoo!
Zoo
Michelle: Jděte doleva, co to jde (zhasnutá místnost má dva východy!), na konci je aréna, kde za druhou pákou je klíč, za čtvrtou zas skvělá puška na dálku. Zpátky lze jít velkými dveřmi (zkratka), hurá na loď, použít klíč, z lodě pořád rovně a dovnitř. Možná nemusíte sbírat poklady - jsou tam léčiva, která se budou hodit více Samanosukemu. Sejměte obludy hlídající vězně. Než ty dva osvobodíte zatáhnutím za páku, dojděte si ještě do brlohu potvory pro granátomet.
Sam: Seberte náramek, kdo ho použije, dostane všechny duše, co nasbírala Michelle, tak to udělejte, nebo si to nechte pro Jacquese. Vraťte se přes celý areál (lodí, druhou cestou) do tmavé místnosti, za dveřmi seberte klíč a hurá zpátky do "vězení". Prolezte to tu, bedna: PNLLD. Na konci chodby je boss Guildenstern osobně, tak ho zmydlete. Zranitelný je vždy, když mění barvu - nejčastěji když se snaží kouzlit nebo když oživuje své poskoky. Tak sejměte samuraje, a až je bude křísit, bijte ho!
Mt. Saint-Michel
Sam: Vybijte co můžete a všimněte si, že střely samurajů lze vracet úderem. Pošlete Ako pryč (Warp).
Jacques: Bojujte s Heichachim, stačí, když se budete držet daleko a používat všechnu magii (za chvíli si ji budete moci dobít). Pak vyskákejte nahoru, mechanismus uvnitř zastavíte tak, že zapálíte ohnivým mečem všechny louče, když je brána nahoře (tak bouchněte do poslední v okamžiku, kdy stoupá). Seberte klíč. Vyjděte ven a rychle vybijte potvory na zemi - když to stihnete dřív, než zabijí chlapíka, dostanete odměnu (platí odteď vždy). Pošlete Samanosukemu klíč od hlavní brány.
Sam: Odemkněte bránu, kouzlící létavci jsou otravní, tak pozor na ně! Když zakouzlí modře, tak vám vysají všechnu magickou energii, když červeně, brutálně vás zraní, tak pozor, když se kruh kolem vás začne stahovat, tak vemte nohy na ramena. Dojděte nakonec, sejměte potvoru a se získaným slunečním plátem se vraťte až k savu a otevřete si boční uličku. Bedna: NNLDD. Seberte rudé oko a pošlete je Jacquesovi.
Jacques: Hned za dveřmi dejte oko do sochy a máme tu puzzle. Musíte šlapat na dlaždice tak, že ze slunce přejdete na měsíc, z něj na hvězdu a z ní zase na slunce. Řešení je vždy jenom jedno a máte na to nějakých dvacet vteřin, tak si to napoprvé jen prohlédněte, pak znovu zmáčněte sochu a jeďte naostro. Když to nevyjde, nevadí, zkuste to znovu. Pamatujte, že řada nemusí nutně začínat sluncem a že vždy jdete rovnou z dlaždice na dlaždici a musíte projít všechny. Vyřešením Puzzlu umožníte Samanosukovi jít dál, tak se na něj přepněte, nebo ještě projděte dál schody, najděte poletuchy a s jejich pomocí pár tajných míst - hlavně to za branou. Zde je poletucha v bedně, pak na střeše, kam se díky ní dostanete, je vestička pro Ako!
Odbočka
Dark Realm - je na hlavních schodech a teď už tam mohou oba - lepší je ale jít nejdříve s Jacquesem. Určitě předtím uložte pozici, protože půjde do tuhého. Prolezte všechny místnosti, posbírejte všechny duše a věci, zelený orb předejte Samanosukemu, ten jím otevře zelenou bednu. Samanosuke najde na oplátku fialový orb a úplně dole velmi užitečnou fislovou vestu.Pozor na to, že Japoncova verze Realmu je mnohem těžší! Fialový orb pošlete zpátky Jacquesovi, který vleze do Realmu ještě jednou, ovšem bedna je hned v první místnosti, tak ji otevřete, vybijte všechny potvory a rychle pryč.
Sam: Dolů po schodech, do dveří a do časového stroje. Objevíte se na chvíli v jiné realitě u Vítězného oblouku, tak se nenechte zmást a prostě to tu vymydlete. Na střeše vypalte na stádo potvor tunu magie a seberte klíč. Pošlete ho Jacquesovi. Jacques: S klíčem na schody a do zamčených dveří, rozbijte to tu, seberte věci a jděte ven, dostanete ještě jeden klíč. Na schodech se pokuste zachránit civilisty, budete odměněni. Jděte nahoru a na začátek k vlaku, jsou tam dveře, je teď možno odemknout. Uvnitř seberte květinu, venku ji zasaďte vedle té už rostoucí a počkejte pětset let, až vyroste.
Sam: Po květině dolů, do těch samých dveří, rozbijte co můžete a všechno seberte, včetně ozubeného kola. Venku se pořádně rozhlédněte, je tu spousta pokladů. Pak zpátky a kolo pošlete časem zpět.
Jacques: Teď je poslední šance na cestu do Dark Realmu, tak jestli jste tam nebyli, tak honem! Až to vyřídíte, vložte kolo do soukolí vedle obří brány, zatáhněte za páku na druhé straně a vejděte. Bijte to všechno, sbírejte poklady, sejděte po schodech, a padněte do mdlob.
Michelle: Na tu kočku tedy ještě příšla řada! Popadněte granátomet a jděte ukázat démonům výkřik moderního zbrojařského průmyslu. Jděte pořád nahoru a ze všeho, co potkáte nadělejte hromadu suti a popela.
Sam: Rozhodně uložte pozici. Vejděte a pobijte to tu. A máme tu puzzle, kde Henri ukazuje, co má Jacques mačkat, a vy to po něm musíte zopakovat. Jste-li sklerotici, mačkejte tohle (vždy přidávejte v každém kole další tlačítka):šipka nahoru, šipka dolů, trojúhelníček/křížek, kolečko/šipka dolů, šipka nahoru/čtvereček, šipka doleva, křížek/+šipka doprava.
Sam: Jak vylezete ven z komplexu, potkáte hodně tuhého bosse, tak se na to připravte - klidně se vraťte na schody a perte se a sajte duše. Bořící chrám ignorujte. U východu uložte pozici, trochu si zameditujte, vyzpovídejte se a jděte nakopat čumák pětimetrovému psisku (recyklace bossů je v Onimushovi 3 vskutku děsivá - skoro jako ve "dvojce"!). Boss - když kouzlíte, navlečte Ako fialovou blůzku (bude mít radost a vy taky). Mydlete obludu a snažte se jí rozsekat brnění na těle a tlapách - a pak bude teprve zranitelná. Pokud lehne na zem, bijte do ní vším. Když je daleko, palte do ní elektrické nebo ohnivé šípy, útokům uhýbejte do stran. Když vás zmrazí, kruťte levou páčkou jako o život - jde opravdu o život! Když přijde o brnění, bijte hlavu - funguje na ní hlavně magie a útoky v proměněném stavu (onimusha). Až psíka porazíte, oddechněte si, protože to byl pravděpodobně nejtěžší boss ve hře.
Jacques: Prostě jděte dál, co se stane, stejně nemůžete ovlivnit, tak jen sledujte události a hurá zpátky do Japonska.
Jezero Biwa
Jacques: Bivakujte u jezera Biwa, Sam je tu také, tak se seberte a hurá na kry (pochopitelně po uložení pozice). Je to vcelku jednoduché, prostě se přitahujte bičem. Když to nestihnete, potopíte se a umřete! Na první zastávce je mapa, pak si můžete vybrat, půjdete-li doprava nebo doleva. Jděte doprava! Na konci vlezte do paláce.
Oni Mansion
Jacques: V sídle Oni je to rafinovanější - barevná potvora na zdi otevírá dveře stejné barvy. Zatáhněte za červenou potvoru, jděte skrz otevřenou bránu až nakonec pro bednu. Zatáhněte za modrou, sejměte stvůru, vraťte se znovu zatáhnout za modrou, protože dveře se zatím určitě zavřely. Takže modrá, dolů, dolů, červená, dolů - za modrými dveřmi otevřít bednu. Zajděte si ještě dál do tajné schránky pro poklad (rozbijte papír na stěně) a vraťte se. Červená přes jámu (teď už to jde), žlutá, zpátky, nahoru, modrá, dolů a modrými dveřmi do žlutých a ven.Dole to pobijte a pořádně prolezte, než seberete orb, jsou tu nějaké poklady.
Hrad Azuchi
Jacques: Venku je to přímočaré. Prostě jděte bijte, proti vám je nekonečná řada zombíků. Co byste chtěli víc, je to zábavné, celkem dlouhé, milé, a tak dále, škoda jen, že řada vašich zbraní a všeho je na maximu. Ne-li, tady nasbíráte tolik duší, kolik v životě potřebovat nebudete.Až vás to přestane bavit, vlezte do hradu, kde bitka v menší míře pokračuje. Když nevíte, kudy dál, koukněte po poletuchách - bič a pryč. Uvnitř skoro nikdo není, vylezte na střechu, bedna: NPDDD a zhoupnout se na druhou část, kde nás zase čeká Marcellus. Zkuste šetřit onimusha stav a bijte ho jen konvenčně a magií, není nějak extra silný. Na rozdíl od té polétavé potvory, co vám pije krev už několik levelů a čeká za dalšími dveřmi. Než k ní vlezete, udělějte odbočku zpátky na schody, je tam poklad. Pak zasejvujte a jděte jí natrhnout křídlo. Boss - blokujte všechny útoky, když se připlácne na stěnu, utíkejte kolem dokola, když je na dosah, bijte ji.
Eiffelovka
Sam: Jste na věži, otevřete poslední bednu: NPDLDL a hurá výtahem nahoru (zmáčkněte tlačítko). Až sejmete démony, spusťte si dalšímm tlačítkem žebřík a jděte dál pěšky. Na schodech na vás krom padouchů útočí časové víry - tak přes plošinky opatrně (když vás dostanou, nic se vám nestane, jen půjdete kus cesty znovu). Na samém vrcholku potkáte starého známého z Vítězného oblouku, tak ho poplácejte sekerou po zádech a naházejte na něj tolik magie, co se vejde. Až ho zničíte, rozbijte i oko opodál - energické výboje přestanou a budete moci jít dál. Tak jděte a propátrávejte okolí - jsou tu nějaké poklady. Až dorazíte ke schodišti a savu, připravte se na bosse: Ranmaru, zase! Už jste ho párkrát zbili, teď je to definitivní! Prostě ho bijte, jeho útoky kryjte, když se chystá ke kouzlu (a meče se mu zbarví), sekněte ho, nebo uhněte. Když z něj vyrazíte nějaké duše, bude je lapat zpátky, což je ten pravý čas na nějakou tu magii do jeho lebky. Až ho konečně sundáte, oddechněte si, jste na konci.
Chrám Hannoji
Jacques: Prostě jděte nahoru po schodech a bijte je, klidně plýtvejte magií, půjde dobít. Až dojdete na vrchol a sejmete (už zase, naštěstí automaticky) Ranmarua, prolezte to tu, je tu bedna s poletuchou, co vás dovede k pokladu, SAVE, a vstup do posledního Dark Realmu. je to na vás - finální boss pro Jacquese je buď Nobunaga - to pak vyjděte po schodech a na něj, nebo Dark Realm - když se probojujete přes tuhých dvacet levelů s bossem (Marcellus) na konci, najdete v nich osm orbů, ty vložíte do truhly na začátku a získáte tak ultimátní superbič. Jím Nobunagu lehce proplesknete a on zemře. Když do Dark Realmu nepůjdete, můžete vládce pekel zabít konvenčně. Boss: Navlečte Ako do fialového a nevyplácejte všechnu magii, co máte. Žádné pomocné lahvičky už nebudete potřebovat. Můžete zapíjet Nobunagovu smrt. Normálními útoky se většinou netrefíte, nabíjejte, kouzlete, zonimushujte se, perte se.
Sam: pochopitelně, že Nobunaga neumřel. Samanosuke to bude mít o krapet těžší. Jste zase před chrámem, SAVE, zapřemýšlejte. V Dark Realmu (je o něco lehčí, než Francouzův) leží sice Bishamon Sword, ale je vám dost na nic, protože na Nobunagu neplatí. Je to takhle: Souboj s vrchním démonstvem se odehrává jednak v našem světě, kde fungují fyzikální zákony a Bishamon Sword, jednak v magickém, kde je svedena finální bitva mezi Oni (zastoupenými Samanosukem) a Genma-démony (zastoupenými Nobunagou) - tam už bojujete jinak. Takže chcete-li si zjednodušit první půlku a trochu zabojovat, vzhůru dolů. Nemáte-li některou zbraň na maximu, tak spěchejte do Dark Realmu, protože síla, kterou vám Oni dají, je závislá na stupni síly vašich zbraní. Boss: naposledy Nobunaga. Úplně naposledy. Už ho nikdy nepotkáte. (Snad). Prostě ho zbijte, až zemře - tedy až se promění. Pokud jste dohráli pekelnou dvojku, moc se teď nezapotíte. Prostě uhýbejte útokům létavců, mlaťte do trojúhelníčku (magie je nekonečno), občas sekněte - a bijte létavce, až z nich budou duše létat. Duše sajte a když máte onimusha ukazatel na maximu, zkuste létavé věci zničit. Když se vám to povede podruhé, Nobunaga začne zmatkovat, tak to perte do něj. Jak upustí meč, nasávejte z něj temnotu. Mezitím ho bijte - až ho ubijete. Pak oslavujte. A čekejte na 4. díl :o)