Opětovně se ocitáme v malém městečku na americkém středozápadě – v Raccoon City. Znovu budeme čelit hrůze a děsu z armády zombíků a zmutovaných organismů. Možná toho ale bylo v minulosti už trochu příliš. Zbrusu nový Resident Evil je tedy znovu umístěn do zombíky zamořeného Raccoon City a v pěti krátkých kapitolách zde musíte ukázat svůj um, důvtip a schopnost kooperace s dalšími důležitými postavami na scéně. Každá kapitola nabízí zcela jinou lokaci a výběr z osmi přednastavených hrdinů, přičemž každý je něčím unikátní. Jedno však mají společné. Kromobyčejně malý inventář (čtyři okna) a nezadržitelně postupující nákazu ve svém těle, která se dá na krátký okamžik zastavit s pomocí medikamentů, nicméně i tak vytváří spolu se stále běžícím časem hotový Damoklův meč nad vaší dobrodružnou poutí. Scénář Outbrake Začínáte v baru, kde si z barového pultu vemte pistoli. Jděte do části pro obsluhu a vezměte si klíček od schodiště. Odemkněte schodiště a vyběhněte po něm. Dejte si pozor v mezipatře na okno, aby vás nechytli zombíci. Vyběhněte až do druhého patra. Utíkejte až do přilehlé chodby vedoucí do společenské místnosti. Zde prohledejte stůl u křesel a seberte z něj noviny. Pod nimi bude ukryt další klíč ode dveří. Jsou to první dveře napravo v chodbě, kterou jste přišli. Po dalším schodišti se dostanete do dalšího patra - třetího, které slouží jako vinný sklep. Hned napravo od vás budou dveře, za nimiž bude na stole klíč od vysokozdvižného vozíku, dále psací stroj. Ten nemá obvyklou funkci, na jakou jste asi zvyklí, ale slouží k předčasnému ukončení hry - započítají se vám body a jdete zase od začátku. Vyjděte z místnosti a utíkejte chodbou až na konec. Klíčem nastartujte ještěrku a zvedněte náklad nahoru. Vylezte po žebříku na bedny a plazte se k ventilaci. Tou se dostanete na schodiště, po kterém vylezte na střechu. Na střeše zamiřte směrem ke kameře a utíkejte až k zamčeným dveřím do malého skladiště. Naproti němu je oplocení, které jde na jednom místě shodit několika šťouchanci ramenem. Po jeho zničení bude následovat krátký FMV film a spustí se odpočet limitu, během kterého musíte stihnout doběhnout k policejní hlídce. Takže rychle vylezte do oplocené části a dejte se doleva. Až doběhnete nakonec, nechejte skočit nejdříve kamarády a pak skočte vy. Postava se chytne jen jednou rukou, takže si NPC zavolejte na pomoc a oni vás vytáhnou. Jediné dveře na střeše vedou na schodiště. Přivolejte si výtah a automaticky sjeďte dolů. Vyběhněte před dům a setkáte se s prvním policistou. Nyní ničte zombíky, dokud policista neotevře vrata do postranní uličky. V této uličce musíte zdržovat, jak jen to půjde, ale někteří zombíci nepůjdou zabít. Zbytečně do nich nestřílejte, zbytečně byste plýtvali municí. Po chvíli se dostanete dál a přijdete o váš policejní dozor. Po skončení animace seberte poldovi zapalovač ležící u nohou a utíkejte do kopce k cisterně s benzínem. Otevřete její uzávěr a jděte kousek dál za ni, abyste nestáli v benzinu, a použijte zapalovač. Pak máte chvíli na to, abyste skočili do vody a vylezli do kanálu. Ten proběhněte až k žebříku, po kterém vylezte do bezpečné zóny, kde už budou čekat další lidé. K tomu, abyste se dostali ve hře dál, stačí promluvit s jediným policistou, co tam je. Tím se dostanete do finální části tohoto scénáře. Poté, co dojedete obrněným vozem na konec silnice, budete se muset vydat dál po svých. Naštěstí máte k dispozici arsenál zbraní a léčiva, takže se zásobujte k prasknutí, oběhněte dodávku a utíkejte dál po cestě. V polovině mostu uvidíte scénu, ve které se policejní pyrotechnik pokusí smontovat bombu, ale bohužel to nestihne. Nyní máte možnost ukončit scénář tak, že se vrátíte k policistovi a rozhodnete se odjet, nebo budete dál pokračovat po mostě. Na druhém konci seběhněte dolů a dostanete se přímo do hromady zombíků. Zde máte jediný úkol - najít detonátor a kličku (oboje leží na zemi poblíž okrajů silnice), spojit je dohromady a u mrtvoly s kufříkem bombu odpálit. Tím scénář končí. Scénář Below Freezing Point Chvíli počkejte v tunelu a otevřou se vám dveře do komplexu. Společně s ostatními se vydejte do části známé hráčům RE2. Vylezte na peron a po krátké konverzaci s blondýnkou se vydejte chodbou za ní. Slezte dolů do plošiny pro zdviž a začněte stoupat po schodech, až doběhnete k zaseklé plošině. U ní vlezte do ventilace. Nyní se budou scénáře dělit, ale vesměs jsou stejné. Liší se v pořadí, v jakém patra najdete. Následující část je psána pro Yoko, ale dá se použít i pro další postavy, pouze s obměnou pořadí jednotlivých akcí. Jděte do místnosti za vámi. Zde najdete lahvičku a terminál, od kterého zatím nemáte heslo. Vraťte se na chodbu a vydejte se napříč koridorem. Doběhněte do velké místnosti, na jejímž konci bude blok s heslem do počítače. Běžte zpět do chemical storage a zadejte číslo do PC. Z výsuvného panelu seberte lahvičku VP-017, pak jděte zpět do velké místnosti a odejděte dlouhými dveřmi. Utíkejte chodbou a zamiřte do prvních dveří, které potkáte. za nimi by měl být zombík zavřený v místnosti za sklem. Z ní si potřebujete vzít kanistr s chemikálií a pak můžete jít zpět na chodbu a pokračovat dál. Na konci vstupte do dveří vedoucích do šachty. pokud máte přebytečný sprej, můžete ho nabídnout změněnému chlápkovi. Smíchejte chemikálii UMB-03 s VP-017 a získáte V-JOLT. Ten pak použijte na obří květinu a po žebříku vylezte do patra B6F. Vstupte do chodby a utíkejte na její konec. Ze země seberte zmrzlý klíč a druhými dveřmi, které jste míjeli, zamiřte do kontrolní místnosti. Tady toho zatím moc nevyřešíte, takže běžte rovnou dalšími dveřmi do odpočívárny. V ní hoďte zmrzlý klíč do dřezu, aby se rozmrazil, a jděte zpět do kontrolní místnosti. U druhých dveří bude ve zdi skříňka a v ní kolo od ventilu. To si vyměňte místo klíče. Cvičně si můžete zkusit otevřít únikový východ vedle vás - budete ho potřebovat ve scénáři u jiných postav. Běžte k velké rostlině a použijte kolo na otvor vedle požárního žebříku. Po krátké FMV sekvenci vylezte po žebříku do B5, jděte do chodby za dveřmi a na zemi u rozbité ventilace seberte blok s kódy od dveří. Vraťte se do kontrolní místnostiv B6 a zadejte oba kódy do PC. Vylezte po žebříku rovnouo do B4. V B4 se cesta znovu spojuje až na Yoko, která to tu má o trochu jednodušší. Takže následující odstavec můžete přeskočit. Utíkejte do středu komplexu a rovnou pokračujte bílou cestou. Doběhněte k lokomotivě, u které najdete ID kartu - klíč ještě neberte. S ID kartou se dejte do patra B5. Znovu jděte do chodby s porušenou ventilační mřížkou, ale tentokrát prolezte otvorem. Na konci další chodby si nezapomeňte sebrat blok s heslem do PC. Potom prolezte další ventilací. Otevřete velká vrata na druhém konci haly a utíkejte do místnosti na konci koridoru. V ní si vaše postava zaregistruje otisky. Teď se vraťte do B4. Jděte do centrální místnosti a odtud modrou chodbou do Culture Room. Jestliže jste zaregistrovali otisky, nebo hrajete za Yoko, vpustí vás systém dovnitř. Seberte si letlampu a jděte do zmrazené místnosti naproti přes chodbu. použijte letlampu na ovládací panel a tím se spustí klimatizace. Nyní co nejrychleji utíkejte k vlaku. Seberte ze země klíček od ovládání a použijte ho na ovládací panel. Teď už zbývá jen čekat, než se čas dostane až na 0. Souboj s bossem by měl být snadný, pokud máte dost munice a oba kamarády živé, dají se použít jako volavka. Scénář Hive Před opuštěním pokoje se setkáte s doktorem, který s vámi prohodí pár slov a zase vás opustí. Vyjděte z pokoje a utíkejte do místnosti 302. Zde ze skříňky seberte pistol a tím spustíte krátký filmeček. Monstrum, které přileze ventilací, nejde zatím zabít, takže neztrácejte čas a co nejrychleji běžte na chodbu. Odteď se nesmíte nikde dlouho zdržovat. příšerka může lézt ventilací, ale je slyšet, proto vždy poznáte, kdy utéct. Po návratu na chodbu utíkejte na sesternu a zde běžte k hromadě harampádí uprostřed. Po krátké animaci si můžete v druhé části místnosti vysbírat věci a jít zpět na chodbu. Výtahem naproti sesterně sjeďte do 1F. V místnosti pro doktory není nic zajímavého, takže běžte do sousední kanceláře. Na rohu stolu bude ležet blok s kódem od výtahu. Je to jen jedna část, ale hledání druhé by bylo riskantní, takže malá nápověda: Jděte zpět do výtahu a vyjeďte do 2F. Tady proběhněte celou chodbou až na schodiště, po kterém se dostanete do druhé části patra 1F. Jděte do dveří vzadu za schodištěm a z šatny proběhněte do další místnosti. Tady najdete mrtvého doktora ležícího na stole. Oberte ho o přístupovou kartu Lv1 a vydejte se zase zpět k výtahu. Nyní sjeďte do B1. Utíkejte po chodbě dolů a zalezte do prvních dveří, které najdete. Měli byste být v místnosti s ovládáním výtahů. Na kontrolním panelu bude pár červů, tak se jich zbavte a pak si začněte hrát s panelem. Ke kódu, získaného o patro výš, přičtěte 1210, takže pokud máte původní kód 2345, výsledek bude 3555. Zpřístupní se vám patro B2. Vraťte se na chodbu a pokračujte směrem dolů. U čtečky na konci použijte kartu a projděte dveřmi. Teď proběhněte dlouhým koridorem až do spalovny. Seběhněte po železných schůdcích dolů, proběhněte vodou a seberte simulujícímu zombíkovi klíč. Pak se vraťte k výtahu a do B2. Zamiřte do dveří naproti výtahu a seserte si tu pytlík s krví. Druhými dveřmi se dostanete do laboratoře. Tady musíte zaběhnout do izolované místnosti za sklem, dát na zem krev a rychle se společně s kumpány přesunout ke kontrolnímu panelu. Až se příšera přijde namlsat krve, zvyšte teplotu a ugrilujte ji. Až bude po všem, teplotu zase snižte, abyste mohli vejít do místnosti a sebrat mrtvole kartu Lv2. Jestliže některý z vašich kamarádů zemřel, stane se z něj další monstrum, ale toho už se vám do grilu dostat nepodaří. Naštěstí už bude brzy konec, takže se tím nezatěžujte. Vyběhněte na chodbu a utíkejte na její druhý konec. Tady bude čtečka na kartu, kterou jste před chvílí získali. Ještě než klíčkem odemknete loď, sesbírejte si munici a připravte se na souboj s bossem. Až budete připraveni, nasedněte do člunu. Oproti předešlému bossovi je tento o něco nápaditější. Pokud ale víte jak na něj, je lehčí, než ten předešlý. Snažte se mu držet nablízku, ale jen tak, aby vás nezasáhl. Pomalu se vracejte do loděnice a ve chvíli, kdy bude stát obří pijavice pod uzávěrem páry, střelte do něj. To ji trochu zraní. Pokud by to nestačilo, použijte kanystr v loděnici, ten práci dodělá. Jen se nevzdalujte od něj. Scénář Hellfire Cesta přes třetí patro je téměř podobná té přes zahradu. Druhou cestu začnete tak, že po rozhovoru v kotelně se vrátíte na dvůr, kde vám zombík blokující hlavní dveře uvolní cestu. Menší změna je i v puzzle s mapou - podívejte se na mapě, které lokace svítí, a ty pak najděte coby obrazy a přehoďte vypínač. Poté získáte zlatý klíč z malé sošky. Kód na zámek od dveří ostrahy je 0721, 2287, 6354 nebo 5128. Z kamene seberte mapu a zamiřte do kotelny. Prohledejte ležícího požárníka a po animaci vylezte po žebříku. Teď probíhejte chodby, dokud se nedostanete k otevřenému oknu, ze kterého půjde vylézt na požární žebřík. Po římse pomalu přejděte za roh a vyčkejte, až vyšlehne plamen z otevřeného okna. Pak máte chvíli čas na to, abyste se dostali dál. Na dalším požárním žebříku slezte o patro níž. Běžte do předposledních dveří v chodbě. Do otvoru v hořící podlaze hoďte bednu a slezte po ní dolů. Seberte ze stolu lejstro s kódy a vyběhněte na chodbu. Napravo od vás bude místnost 101. Jděte do ní. Na posteli bude karta se jménem, podle kterého zjistíte kó do trezoru. Po otevření trezoru získáte stříbrný klíč. Jděte zase na chodbu a utíkejte doleva. Dveře v rohu půjdou odemknout stříbrným klíčem. Utíkejte koridorem až na konec a vyběhněte po schodech až do třetího patra. Odemkněte další dveře stříbrným klíčem a vstupte do pokoje. Z květináče vezměte diamant a vydejte se po stejných schodech do 2F. Proběhněte chodbou do kanceláře ostrahy. Tady byste se měli setkat se zbytkem lidí. Jděte k bustě a odtlačte skříň do rohu, aby se odkryly dveře od lobby. Vložte diamant do busty a máte volnou cestu. Z místa v inventáři se moc neradujte. K tomu, abyste se dostali k bossovi budete ještě muset pustit záložní zdroj elektřiny. K tomu je potřeba zlatý klíč, který bude mít některá z postav. Vezměte ho k sobě a dírou v podlaze se dostaňte do chodby, kde jste poprvé použili stříbrný klíč. U sousedních dveří budete muset použít zlatý klíč a v kotelně složit jednoduché puzzle. Až půjde elektřina, můžete jít na bosse. Jestli si pamatujete na Lickera z RE2, víte jak na něj. Boss je jen jeho dívčí obdoba plus pár malých syčáků zaměstnaných na poloviční úvazek jako ochranka. Těch se zbavte nejdříve a pak jděte na paní Lickerovou vykukující z ventilace. Scénář Decisions, Decisions Koukněte se na mapu a utíkejte do prostředních dveří na východě. Dostanete se do místnosti se zombíkem a spoustou papírů. Ve stolku u okna si můžete vzít zbraň. Pak jděte do další místnosti. Zde prohlédněte obraz nalevo od dveří a stiskněte zkryté tlačítko. Na stole bude ležet dokument ukrývající řešení hodinového puzzle. Řešení se liší podle obtížnosti a je to jeden z těchto časů: 3:25, 10:05, 7:40, 2:50. Až uděláte puzzle, dostanete červný drahokam. Vraťte se do hlavní haly a tady dejte drahokam do oka vycpané trofeji za schodištěm. Pak vyběhněte po schodech do patra. V patře jsou jediné dveře, které vedou z haly. Těmi se dostanete do křídla s ložnicí a pracovnou ředitele a učebny hudební výchovy. Nejdříve jděte do ložnice a v krbu zatáhněte za jeden z provazů. V pracovně seberte brýle ze sochy stojící u stěny a přeběhněte chodbu do hudebny (na jiné obtížnosti jsou brýle na sochách v přízemí).Tady bude u velké sochy ležet velký modrý diamant. Jděte na chodbu a doběhněte na nejbližší konec. Tady je socha, které dejte brýle a otevře se vám tajná chodba. Tou se můžete vrátit zpět do hlavní haly a po cestě si sesbírat věci a dokumenty. Umístěte modrý drahokam do hlavy za schodištěm a jděte do tajné chodby. Seběhněte schodiště a po animaci prohledejte celou pracovnu. Až budete hotovi, vraťte se do haly. Dveřmi na jihozápadě přejděte do místnosti s výtahem. Heslo ke zprovoznění výtahu byste už měli mít, ale jinak je to: 4032, 4161, 4927, 4284. Pro jistotu si zde uložte hru. Dál to nebude tak jednoduché. Cesty se teď budou dělit podle toho, do jakého patra půjdete. Nejdříve cesta B2. B2 - Do čističky se můžete dostat buď po žebříku, nebo vyjít ven z loděnice a proběhnout se po mole obklíčeném žraloky. Jakmile spadnete do vody, máte pramalou naději na přežití. Pokud se tedy vydáte po molu, doběhněte na nádvoří university. Spustí se animace, ve které uvidíte zmasakrování týmu vojáků. Po FMV sekvenci vlezte do kanálu. Jděte na hromadu beden a chytněte se trubek nad vámi. Po ní přeručkujte na první ostrůvek az něj stejnou metodou dál. Vyběhněte po malých schůdcích a spustí se další animace, tentokrát s huntery. Poté, co skončí, jděte k inkubátoru a ze země seberte klíček s červeným štítkem. Pak odsud odejděte dveřmi vedoucími do chodby. Probíhejte koridory až do kontrolní místnosti. Tady odemkněte červené dveře a projděte jimi do nádrže. Seskočte na lávku a odběhněte k ovládacímu panelu. Odemkněte dveře v sousední chodbě a vydejte se zpět do místnosti s inkubátory. Ještě než začnete ručkovat nad vodou, pozabíjejte všechny huntery, jinak vás srazí do vody a sežerou. Až se dostanete na druhou stranu místnosti, vylezte do oplocené části a projděte dveřmi. Utíkejte až do místnosti, kde jste před tím odemkli dveře. Vylezte do kontrolní věže a v ní si vezměte Sealed Reagent Case. Cestou nazpět se nezdržujte, jednoduše skočte přes zábradlí do vody a přejděte do sousední místnosti. Tady vložte Sealed Reaged Case do zapnutého přístroje a získáte P-Base. Jednu věc máte, další dvě zbývají. Vraťte se podzemím nebo po molu do výtahu. kterým jste přijeli (nechoďte hlavními dveřmi ze dvora). Sjeďte do B4 a doběhněte do vlakového depa za kamarádem, který už pro vás bude mít připravený V-Poison. Pokud tomu tak nebude, stala se někde chyba a vy ho budete muset následovat podle návodu na cestu B4. Tím tato cesta končí. Následující odstavec je věnovaný cestě do hnízda B4, takže ho klidně vynechte. B4 - Poté, co sjedete výtahem, bude vést přímá cesta do podzemního nádraží. V této části potkáte krom zombíků také vosy a pavouky, dejte si pozor, mohou vás otrávit. Otravu zrušíte buď modrou květinou nebo tabletou Antidote. Z nádraží přeběhněte vedle do zničeného koridoru, kde bude jediný východ pryč. Utíkejte pořád rovně a nevšímejte si dveří, které budete míjet. Doběhněte do místnosti s vosami. Nejdříve je postřílejte, protože až půjdete po římse, mohly by vás shodit a to by byla pro vás smrt. Projděte na druhý konec místnosti a přejděte do skladu. Tady nic moc není, jen odtlačte skříň a prolezte větrací šachtou do místnosti s generátorem. Nahoďte ho a jděte do předešlé místnosti, odkud se dostanete dveřmi na chodbu. Jděte do chodby, kterou jste před tím míjeli, a po žebříku na stěně vylezte nahoru. Z této lokace povedou jen jedny dveře a těmi se dostanete k věži na měření emisí. Vos si nevšímejte a utíkejte k výtahu ve středu věže. Po cestě budete muset odrazit hromadu vos, které brání své hnízdo. Až dorazíte na vrchol věže, ocitnete se ve velkém vosím hnízdě. Utíkejte po obvodu místnosti a v jednom z otvorů ve zdi najdete V-Poison. S ním se pak přes schodiště můžete vydat na dvůr univerzity. Po molu se vydejte do loděnice, ve které na vás bude čekat třetí postava ze Sealed Reagent Case. Opět následuje část společná pro obě cesty. Výtahem vyjeďte do třetího patra a jděte do druhé laboratoře. Tady do levé části zařízení u okna vložte obě zkumavky. Pokud chcete, uložte si hru, protože je velká šance, že zemřete. Nechejte si jedno místo v inventáři volné, uzdravte se, abyste mohli rychle utíkat a sjeďte do přízemí. Ve chvíli, kdy vstoupíte do haly, se přiřítí Thanatos a začne vás pronásledovat. V žádném případě na něj nestřílejte - je nezranitelný! Navíc by vás akorát dohonil a zabil. Po animaci utíkejte rovně přes halu a doběhněte do první chodby. Vaším cílem bude Testing Pasage A, kde bude na stěně za prvním záhybem tlačítko. postavte se k němu a až bude stát příšera pod kabely, dejte jí elektrický šok. Z omráčeného bosse vypadne vzorek krve. Seberte ho a pospěšte do výtahové centrály, než se Thanatos probere. Vyjeďte výtahem do přetího patra. tady vložte i třetí zkumavku do míchačky a to je začátek konce. Až budete zase ovládat vaši postavu, uložte si hru, protože by vás to stálo drahocenné vteřiny. No a nyní vzhůru do finále. Dveře do sousední laborky jsou najednou zamčené a naopak dveře dříve zamčené budou nyní otevřené. Jděte do sousední místnosti. Z ní se dostanete do další místnosti, v níž vás uvítá člověk, stojící celou dobu v pozadí celého dění. Po skončení FMV sekvence běžte k terminálu, zapněte přístroj na výrobu protilátky a odemkněte všechny dveře v komplexu. Pak utíkejte zpět do laborky pro přípravek Daylight. Jeden můžete použít na sebe, pokud je účinek viru hodně kritický. Až se antivir namíchá, vezměte si ho a pro jistotu si počkejte na další dva. Jeho účinek sice bosse zabije, ale je možné, že se netrefíte. Pokud máte ještě nějaké volné místo, zaplňte ho lékárnami. Nyní jste připraveni na souboj s bossem. Utíkejte zpět do velína a odejděte dveřmi v severní stěně. Dostanete se do místnosti, ze které vede žebřík do druhého patra. Odtud se tajnými dveřmi dostanete do prezidentova pokoje. Odsud byste měli tajnou chodbou u busty prezidenta trefit na dvůr, kde budete muset vydržet, dokud časomíra neskončí na nule. Bude následovat další FMV a po ní přesun dál. Jediné, co budete potřebovat, je lékárna. Zbraň pro exekuci Thanatose najdete za chvíli a daylighty budete rovněž potřebovat. Přelezte náklaďák, slezte do jámy a až vylezet na druhé straně ven, spustí se další animace a boss na vás jukne. Pokud máte kamarády na živu, budete to mít teď jednodušší. Utíkejte ke skříňce u lešení a ramenem nebo zbraní zničte její dvířka. Uvnitř najdete raketomet. Ten má bohužel jen jednu ránu, takže miřte přesně, protože jinak byste museli bosse ustřílet a to by asi mohl být nepříjemný problém. Jedna rána stačí k tomu, abyste mohli utéct. Ale to ještě není konec :o) Druhý souboj bude podobný, jako ten první. Pokuste se co nejrychleji dostat k tanku a z něj si vemte pušku, do které vložte místo munice Daylight. pokud se netrefíte, máte ještě další pokus. Pokud se trefíte, Thanatos bude definitvě mrtev a vy tím ukončíte hru. Co je co Select - pauza Start - inventář Šipky - 2D ovládání postavy Levý analog - 3D ovládání postavy Pravý analog - příkazy NPC R1 - bojový mód R2 - zaměření dalšího cíle L1 - dobití munice L2 - oslovení NPC