Jdi na obsah Jdi na menu
 


Nebudu zdůrazňovat takové věci, jako důležitost neustálého pohybu, míření na hlavu atd. Návod je psán na hru na nejvyšší obtížnost, takže při hraní na nižší obtížnost jsou některé úkony trochu zbytečné a zejména souboje s bossy se dají odbýt mnohem přímočařeji a jednodušeji (vzít si tu nejsilnější zbraň a bezhlavě na ně naběhnout). Nezapomeňte, že pokud se přiblížíte k nepříteli zezadu, můžete jej potichu zlikvidovat omráčením, nebo jej ještě lépe vzít jako rukojmí a použít coby živý štít, a až se vám už nebude hodit, stačí mu zlomit vaz. Pokud budete navíc v ruce držet nějaký předmět (koště, popelník, lahev, židli), můžete nepřítele jedinou ranou zlikvidovat i zepředu, a když na něj například vybafnete zpoza rohu, nestačí udělat vůbec nic. Střepy se dají používat jako vrhací hvězdice, kterými můžete nepřítele zlikvidovat stejně efektně jako vrhacím nožem. Bojujte chytře, čekejte až si nepřátelé budou nabíjet, nebo poběží k padlému spolubojovníkovi pro munici, pak se můžete přiblížit, nebo vykouknout a bezpečně je zlikvidovat.

Ze zbraní se mi velmi osvědčil revolver Magnum, který dokáže nepřátele odpravit jedinou ranou do hlavy (bohužel do něj často chybí náboje), pistole jsou již o poznání slabší, na druhou stranu můžete střílet ze dvou najednou. Brokovnice jsou ideální na boj zblízka, když ale budete mířit na hlavu, lze je použít i na střední vzdálenost (přesnější je dvouhlavňová lovecká) a občas se vám dokonce podaří skolit jedinou ranou i vzdáleného nepřítele. Z automatických zbraní střílejte kvůli zpětnému rázu téměř výhradně po dávkách, jen na boj zblízka můžete použít automatickou palbu. M60 i AK-47 jsou účinnější než M16 a jejich sekundární palebný mód jsou právě dávky, u M16ky musíte olovo dávkovat ručně. Velmi smrtící jsou dvojité Uzi, kvůli malé přesnosti je ale také nutné střílet jen po kratičkých dávkách. V budovách se sice vyplácí na nepřítele „naběhnout“ a pumpovat do něj olovo hlava nehlava, v exteriérech je ale mnohem výhodnější vykouknout, vypálit pár dávek a zase se schovat za roh, zvlášť když budete bojovat s příslušníky speciálních jednotek, kteří mají automatické zbraně a dokáží je velmi přesně a rychle používat. Trochu zlobí granáty, které někdy nepřítele nezabijí (zvlášť pokud má na sobě brnění), protože ale před nimi nepřátelé utíkají, lze je ale používat k jejich vyhánění z úkrytu a zpoza barikád přímo před vaši hlaveň. Ale nyní již k jednotlivým misím.

Mise 1: Brighton Beach
XIII Tak takováto rána jistě zažil nejeden z nás, zatímco játra v skrytu břišní dutiny hořce pláčí, hlava se vozí na kolotoči a žaludek sjíždí pěkně divokou vodu. A navíc je tu ono s velkým O, což znamená, že si nepamatujete ani jak se jmenujete, a to spolu s několika střelnými poraněními téměř vylučuje příliš bujarý večírek jako důvod vašeho zuboželého stavu.
Pokuste se sledovat svoji zachránkyni, pak se objeví vrtulník a s ním i flashback, kterých se ve hře dočkáte vícerokrát, aby vám objasnily některé události (tento například důvod vašeho ranního pobytu na pláži). Jakmile se proberete, seberte vaší sličné zachránkyni (v níž je nyní více olova než silikonu) vrhací nůž, přes prosklené dveře jej hoďte telefonujícímu teroristovi do hlavy, okamžitě přeběhněte do druhé místnosti, seberte ze stolu vpravo pistoli a přes pootevřené okenice zastřelte druhého, v poklidu přicházejícího a zatím nic netušícího útočníka. Seberte mu kolt, na lavičce venku do něj najdete náboje, z místnosti s pistolí seberte nože, klíč a náboje do pistole (jsou ve skříňce hned vedle dveří) a ještě než úplně odejdete, nezapomeňte na lékárnu v místnosti s mrtvou záchranářkou.
Běžte napravo a uzemněte další dva útočníky (budete mít dost času přiběhnout až k nim a ještě se vyhnout palbě z vrtulníku) a ze skříňky na poslední boudě seberte velkou lékárnu. Vraťte se a vydejte se po lávce napravo, s rozmyslem sestřelte střelce z útesu, přiběhněte k dalšímu, který skočí na lávku, a než se stačí zvednout, pusťte do něj zblízka dávku z AKčka. Postarejte se o další dva dotěrné zločince a běžte na molo se žlutou záchranářskou lodí (pokud budete dost rychlí, zrovna před vás vrtulník shodí nepřítele, kterého také vyřídíte, než se stačí rozkoukat). Z lodě seberte lékárnu, poslední dva útočníci na vás čekají za přístavištěm, šetřit olovem na nich nemusíte, do další mise vám stejně žádné zbraně nezůstanou. Nezapomeňte si sebrat z boudy lékárnu a jeďte vyrovnat účty do banky, než vám vrtulník shodí další dva dotěry.

Mise 2: Winslow Bank
XIII Dejte úředníkovi nalevo klíč, nechte se zavést do sejfu, na vzdáleném konci místnosti otevřete šuplík, seberte diplomatku a užijte si další flashback, po němž vyletí kus stěny do vzduchu. Prolezte dírou, na konci chodby omračte opraváře, vyběhněte po schodech, seberte židli a uspěte s ní hlídače, na ochoze nalevo uspěte další dva členy ochranky a vlezte do předpokoje kanceláře ředitele. Počkejte si na hlídače, omračte jej, v další místnosti seberte lékárnu a popelník a vlezte do knihovny. Sledujte kroky hlídačů, oba omračte a vlezte do ventilační šachty za stolkem s lékárnou. Ventilací obejděte zamčené dveře, vezměte si úřednici jako rukojmí, seberte kartu, vyjděte na ochoz a couvejte až do výtahu, přičemž dbejte na to, aby mezi vámi a strážníky bylo vždy rukojmí.
Zbavte se úřednice a sestřelte nepřítele na protějším ochozu, pak k němu běže, úkroky vběhněte do otevřených dveří, zabijte ránou do hlavy dalšího vrahouna (je to jednoduché, stojí blízko dveří), ihned se otočte a běžte se postarat o zabijáka, který vylezl za vámi. Pak opět ihned pokračujte po ochoze až ke schodišti, kde čeká další černoch, a až se o něj postaráte, vraťte se sebrat si zbraně a lékárnu. Pak se od schodiště dejte dírou ve zdi, skrčte se a zlikvidujte střelce na požárním žebříku naproti a vydejte se do rukou FBI.

Mise 3: FBI
XIII Až skoční šéf FBI svou přednášku a major Jonesová vás zbaví pout, vylezte z kanceláře, propližte se ke dvojitým dveřím a šachtou nalevo prolezte až k další místnosti. V ní rychle omračte agenta, který vás uslyší a vstoupí dovnitř, otevřete prostřední skřín, seberte lékárnu a náboje a v místnosti za neozbrojeným sedícím agentem seberte velkou lékárnu. Omračte agenta v kamrlíku s počítači a vlezte do šachty za krabicemi. Počkejte až agenti zastřelí teroristu, přeplazte se do ventilace naproti a to se dejte napravo, bezpečně židlemi zlikvidujte agenty, kteří přežili přestřelku s útočníkem (nebo prostě vběhněte do chodby, omračte agenty a zastřelte teroristu) a vyzbrojeni židlí zlikvidujte útočníka číhajícího v konferenční místnosti na konci chodby (vyplazí se z ní postřelený agent) a s koltem namířeným na úroveň hlavy si za druhými dveřmi počkejte na poslední dva útočníky, pronásledující neozbrojeného agenta. Na konci chodby s dírou ve zdi vlezte do místnůstky vlevo, kde ihned omračte ozbrojence s brokovnicí. Seberte náboje ze skříně, v předešlé místnosti naleznete lékárnu v levé skříni a můžete se vydat po schodech nahoru.
Zbavte se pěti dotěrů, pak se vydejte napravo k díře v podlaze (pozor ať se s vámi neutrhne podlaha), seshora zabijte dva nepřátele dole a dejte si pozor na další dva, kteří k vám přiběhnou nahoru, obejděte díru, slezte po suti do přízemí pro náboje, vraťte se zpět a dejte se doprava dozadu. Brokovnicí zlikvidujte zabijáka, který se vám vrhne parakotoulem pod nohy (miřte na hlavu, má vestu) a až se postaráte o další dva, pokračujte ven a chodbou až k žebříku.

Mise 4: Major Jones
XIII Vyškrábejte se nahoru za Jonesovou, vyhoupněte se hákem na střechu, na protější střeše sejměte nepřítele, nafasovanou odstřelovačkou se postarejte o snipery a chcete-li, můžete zlikvidovat i vojáka, na nějž střílí Jonesová. Pak se spusťte na vodojem, z něhož se lze v bezpečí postarat o pětici grázlů dole. Z boudy si seberte lékárnu (jednu má u sebe i jedna z mrtvol) a vběhněte do dveří, které Jonesová odemkne, až zastřelíte zabijáka zabarikádovaného za stolem a posbíráte granáty, vydejte se po požárním schodišti a s rozběhem přeskočte díru. Až major odemkne dveře vtrhněte do chodby a postarejte se o dva chlápky (jeden se schová hned za roh – ideální práce pro brokovnici), pak vyběhněte na střechu s sundejte tři odstřelovače z protější budovy. Následujte Jonesovou, až k místu kde vyhodí do vzduchu sudy, z hořící boudy vyběhnou tři nepřátelé, ale jen jeden zemře sám, zbylí dva jsou překvapivě plni života, takže to okamžitě změňte a ihned se otočte a zlikvidujte další povedený páreček, který vám vpadl do zad. Z netknuté boudy seberte velkou lékárnu, přeskočte do okna budovy naproti a sledujte majora až do místnosti s vestou, kde na vás nepřátelé vezmou RPG. Nejbezpečnější je venku stojící nepřátelé oddělat odstřelovačkou (jeden s RPG, jeden s pistolí a dva s brokovnicí), a až Jonesová doběhne k plotu kolem heliportu, počkejte na rohu boudy vpravo, a zločince, který vyběhne zabijte zákeřně zezadu. Uvnitř boudy zlikvidujte bezpečností systém a oddělejte posledních pár zločinců. Tři vyběhnou z boudy za helikoptérou, jeden přijde ze zadu, takže si s nimi můžete pohrát, protože bazuka se vám do dalšího levelu nepřenese.

Mise 5: Emerald Base bridge
XIII Teď už víte, kde nepřátelé drží generála Carringtona, takže hurá pro něj. Běžte úžlabinou, až narazíte na příslušníka SPADS obírajícího mrtvolu vojáka. Přiběhněte až k němu a brokovnicí mu trochu poupravte kukuč. Pak si zadřepněte a s připravenou kuší se pližte dál, až vlevo uvidíte džíp. Stojí tam tři vojáci SPADS, nejprve zastřelte kuší toho u zadku džípu (má M16ku) a pak se v klidu a libovolným způsobem postarejte o zbylé dva. Skrčte se za džíp a na dálku kuší zabijte dvojčlennou hlídku, seberte náboje u vrat a lékárny ve strážní budce a vydejte se kaňonem k rozbitému náklaďáku. Počkejte až jeden voják odejde, druhého v klidu zlikvidujte zezadu, pokračujte dále, počkejte až dva vojáci vlezou dovnitř a vojáka hlídkujícího před skladištěm sestřelte kuší (samozřejmě je můžete také všechny postřílet, ale počet vojáku ve skladišti se tím nezmění), stejně jako hlídku nahoře nalevo na skále a další nad hlavním vjezdem do základny. Vběhněte do skladiště, okamžitě zlikvidujte dva nepřátele masakrující jeho osazenstvo, vyběhněte po schodech nahoru aktivujte ovládací panel a připravte se na několik čerstvých hlídek, které můžete likvidovat buď na uzounkých schodech, nebo z ochozu, schováni za bednami. Nezapomeňte sebrat nahoře na bednách lékárnu a dole velkou lékárnu, náboje a také brnění. V budce u propasti spusťte most, na druhé straně v boudě nalevo zlikvidujte dva vojáky (jeden se občas schová za krabice vpravo za dveře), seberte vše co se dá a zvenčí po krabicích na boudu vyskákejte. Vytáhněte se hákem na skalní římsu, na níž jste před chvilkou ke skále přišpendlili vojáka, odstřelte dva dotěry s kušemi, kteří přiběhnou k mostu a vlezte do ventilace.

Mise 6: Emerald Base rooftop
XIII Skrze tuto kratičkou část musíte proniknout až do nitra základny, ovšem žebřík, který k tomuto musíte použít má v sobě o něco větší dávku napětí, než doporučuje běžný praktický lékař, takže nejprve budete muset vyřadit čtyři generátory, vše samozřejmě bez spuštění alarmu (to ale nevylučuje použití střelných zbraní – nepřátelé zaregistrují jen střelbu v bezprostřední blízkosti). Vylezte z ventilace, dejte se koridorem a těsně před položenými kládami zahněte doleva mezi bedny a zezadu zlikvidujte hlídku. Odemkněte dveře boudy s blikajícím světlem (tak jsou značeny všechny čtyři generátory) a mezi dva vojáky vystřelte granát z M16ky (miřte trochu níž, ať neletí tak daleko), první generátor by měl být zničen. Dorazte přeživší, seberte náboje a nože a vraťte se zpět na příjezdovou cestu a kuší odstřelte vojáka hlídkujícího nalevo před velkými vraty, u nichž se v malé budce nachází druhý generátor. Než k němu ale dojdete, mezi bednami nalevo rotstřílejte další hlídku a v prosklené boudě seberte ve skříňce nalevo proti dveřím helmu a z druhé strany nože a lékárnu. Nezapomeňte na šípy na korbě džípu u 2. generátoru, pak odemkněte dveře napravo od cisterny a kuší se postarejte o plešatého vojáka přímo proti vám (až bude co nejdál od vás). Pak se dejte kolem zdi doprava, zblízka zlikvidujte fešáka v červeném baretu, který přechází k věžičce (nejlépe brokovnicí, nebo M16), za plechovou boudou dalšího a u tanku třetího. Čtvrtý voják je u budky s generátorem nalevo od místa, kde jste vstoupili a poslední generátor je v boudě pod vysílačem, kde na vás čekají také další dva vojáci, o něž se bezvadně postará granát z M16ky. Ještě než odejdete, prolezte boudy (dvě z nich jsou otevřené, v jedné by měla být velká lékárna). Vraťte se zpět k cisterně a vlezte do dveří napravo vzadu od ní, na dvorku zlikvidujte vojáka a v boudě napravo dalšího (má vestu a helmu, takže raději počkejte až půjde ode dveří a bude tak zády k vám), seberte lékárnu z pravé skříně mezi palandami a nože ze skříně v levém zadním rohu, a vylezte po nyní již bezpečném žebříku nahoru. Zabijte posledního vojáka a spusťte se z háku na plošinku, na níž je vstup do ventilačního systému.

Mise 7: Carrington’s cell
XIII Tak teď jste uvnitř základny a čeká vás vlastní záchrana Carringtona. Vydejte se ventilací a až generál Standwell s plukovníkem McCallem domluví, seskočte do místnosti. Otevřete dveře a tiše oddělejte vojáka vpravo a až budou vojáci nalevo odcházet od vás, běžte hned k němu, vlezte doprava na záchodky a inhumujte nebožáka v prostřední kóji přímo při vykonávání potřeby, v místnosti napravo proti toaletám seberte lékárnu z elektrické skříně vlevo, vraťte se k přecházející hlídce a v tmavém kumbále ho zabijte, počkejte na těžkooděnce, a pak ze skříněk seberte vestu a helmu (také můžete prvního vojáka zabít nahlas, vběhnout do otevřených dveří vlevo za ním a počkat na dva zalarmované vojáky, kteří přiběhnou přímo před vaši hlaveň). V místnosti napravo proti tmavému kumbálu jsou granáty, v místnost dále v chodbě je nahoře na hromadě krabic lékárna (další je v místnosti u výtahu, kde je i kuš) a za výtahem, u nějž hlídkuje stráž, je zezadu na krabicích několik granátů do M203. Až vyjedete výtahem a dostanete se k prosklené místnůstce, zblízka rozstřílejte vojáka po vaší levačce, pak se dejte doprava a obejděte celý blok, na druhého vojáka byste měli narazit zrovna v okamžik, když je k vám otočen zády.

Vyskákejte po bednách a rozbijte mříž ventilace, z níž vlají fábory. Prolezte ventilací až do šachty v níž přeskakují elektické výboje, připravte si kuš a zamiřte na střed emblému orla, který je na podlaze v místnosti pod vámi. Přesně na tom místě se zataví strážce. Poté, co jej zlikvidujete, zavěste se na lano, a až výboje přestanou, spusťte se dolů, skočte a utíkejte před palbou dozadu (k dolní části emblému, kam vám dovolí skleněné panely), takže byste se měli stačit dostat za přístroje v rohu místnosti bez zranění. Sejměte vojáka na ochozu a z kumbálku si běže vyzvednout kartu a náboje (nezapomeňte na lékárnu pod žebříkem a pistoli v rohu u mrtvoly), otevřete dvoukřídlé dveře a za pravé křídlo hoďte granát. Měli byste jich mít dost, a pokud přímo nepřítele nezlikvidujete (což je velmi pravděpodobné, protože se jedná o těžkooděnce), měli byste díky šestému smyslu alespoň zjistit jeho přesnou pozici. Obejděte celý blok a pokuste se dostat nepozorovaně zezadu ke dvojici rudobaretníků. Až je nakrmíte olovem, použijte kartu, projděte do řídící místnosti, kde si počkejte na dva vojáky a dejte se chodbou doleva. Téměř na jejím konci jsou nalevo dvoukřídlé dveře, za nimž čekají tři vojáci, které můžete usměrnit granátem a několika následnými dávkami z M16ky (další bezpečnou taktikou je vystřelit, čímž přiběhne první z nich, a až otevře dveře, zabte jej a jedno křídlo přivřete, nalákejte dalšího, ten opět otevře dveře, vykoukněte a oddělejte ho a stejným způsobem zlikvidujte i posledního), seberte granáty (v první skříňce vlevo, lékárnu a dokumenty (v druhé a třetí skříňce vpravo) a další munici ve skříni na konci místnosti. Teď se vraťte do chodby a vstupte malými dvířky do skladu, seberte lékárnu a vlezte do ventilace. Nejprve se dejte doprava a dojděte si pro velkou lékárnu a helmu, pak se vraťte a po flashbacku prolezte až do Carringtonovy cely. Pusťte generála, seberte vestu a lékárnu a zabijte přivolaného vojáka, pak se pokuste zlikvidovat dotěry nalevo (kromě prvních dvou, vyběhnou zezadu další dva, můžete je rychle zabít střelbou do sudu s hořlavinou), ale hlavně generálovi čistěte cestu (voják vpravo se také motá kolem výbušného sudu), na schodišti na konci chodby vás překvapí další dva vojáci, ale víc toho tu není, v klidu Carringtona následujte až na konec levelu.
Mise 8: Cable car station
XIII Běžte rovně k plotu, a až se voják hlídkující na střelnici dostane nejblíže k vám, tiše jej zastřelte kuší, pak doběhněte ke generálovi, kde zjistíte, že musíte zlikvidovat další dva strážce přecházející před stanicí lanovky. Oba se dají kuší zabít následovně – až bude ten vlevo (s helmou) odcházet, střelte trochu před toho druhého, čímž jej vylákáte a s trochou šikovnosti jej můžete zabít v běhu, někde před velkým balvanem, takže si jeho parťák mrtvoly nevšimne. Obrněnce pak zabijte dvěma ranami do hlavy z větší vzdálenosti, aby na vás nezačal střílet. Až bude před dveřmi  stanice lanovky voják, vlezte dovnitř, nakrmte jej olovem, stejně jako jeho kamaráda schovaného za pytli. Přeskočte turniket a dveřmi vpravo projděte do místnosti, kde zabijte strážce, seberte mu kartu, lékárnu ze stolu (všimněte si, že v této místnosti je skřín  s pojistkami) a pro druhou lékárnu si dojděte do další místnosti. Běžte ven (můžete vyskočit oknem ) a kartou si odemkněte barák nalevo, seberte pojistku ze stolu a lékárnu ze skříně. Z brány u střelnice se teď vyřítí trojice vojáků, běžte jim naproti, ať se nedostanou ke generálovi, a pomocí M16 a granátometu se jich zbavte. Zapojte pojistku, vylezte na střechu přivolat lanovku a sejděte ke generálovi, když tu na vás zaútočí dva těžkooděnci. Jeden přiběhne z místnosti s pojistkami, druhý ze střechy. Až je zlikvidujete, vezměte si odstřelovačku a můžete nastoupit do kabiny lanovky.

Mise 9: Cable car
XIII Připravte si odstřelovačku a zlikvidujte tři otravy u náklaďáku, pak vylezte na střechu lanovky a zahákněte se za sloup (čas vás nijak netlačí, máte na to asi půl minuty). Spusťte se a přeběhněte až na konec paloučku ke sloupu a zdálky odstřelovačkou zlikvidujte dva vojáky, pak běžte ke generálovi, zabijte vojáka s bazukou. Opět se stáhněte až na konec paloučku, protože až generál vběhne do jeskyně, objeví se před vámi tři vojáci, kterým se tak dostanete do zad. Zabijte útočníka nahoře nad úžlabinou a pokračujte dál. Až generál zadřepne, připravte se odstřelit vojáka s RPG, který se objeví nahoře na útesu před vámi, a jeho kolegu s M16 dole v úžlabině. Přeběhněte až pod útes a odstřelovačkou zabijte další dva vojáky, kteří vyběhnou z obrněných vozidel, pak se vydejte na kopec a pomozte s dvěma útočníky majoru Jonesové. Než major nastartuje vrtulník, zaujměte pozici za kulometem. Nepřátele se pochopitelně snažte likvidovat v co největší vzdálenosti a dejte si pozor, budou přibíhat i dost zprava a zleva. Pokud se budete chtít uzdravit, musíte kulomet opustit. Až bude hotovo, nasedněte do vrtulníku a hurá do další mise.

Mise 10: Kellownee Lake
XIII Problémem tohoto levelu je nedostatek nábojů a zpočátku i absence automatických zbraní, takže se připravte na lov brokovnicemi. První skupinku nepřátel je možné vyřídit několika způsoby, mně se nejvíce vyplatil přístup zleva (nebo seshora z kopce) a střelba z revolveru. Až se jich zbavíte, pokračujte až k jezeru (po cestě si můžete ulovit pár kachen), kde se pokuste nepřátele zabít, dokud si povídají s posádkou červeného člunu (nejbezpečnější je paradoxně přiběhnout až k nim dolů). Z člunu seberte velkou lékárnu a dokumenty a pokračujte až na kopec, dokud neuslyšíte další nepřátele. Teď přijde vhod revolver, jednoho nepřítele uvidíte, když si ukročíte kousek vlevo, toho dalšího zabijte až se schová do křoví přímo proti vám. Pohybujte se po svahu vlevo a až se objeví třetí gangster těsně vedle sněhuláka, zastřelte jej. To už po vás ale zdálky půjdou další dva nepřátelé, takže se schovejte za sněhuláka a skolte je buď zdálky (nejlépe revolverem, ale pozor, dobře se kryjí, tak ať zbytečně neplýtváte náboji), nebo se k nim přískoky přibližte (vždy se kryjte za nějakým stromem) a odrovnejte je brokovnicí zblízka.
V polorozpadlé chajdě na konci paloučku seberte mrtvole velkou lékárnu a připravte se na nepřítele s Uzi, který se objeví až se budete vracet ke sněhulákovi. Od sněhuláka se dejte doleva po krách a přeskákejte k prvnímu checkpointu (pozor na ledovou vodu). Konečně. Odstřelte dva nepřátele a vběhněte do zad třetímu. O kus dál v lese na vás vybafne pětice nepřátel, zkuste skrze ně proběhnout dál, po cestě jednoho zabít, schovat se za strom vlevo a pak je postupně zabíjet jednoho po druhém. Projděte pod vodopádem, zbavte se útočníka na skále a pokračujte, dokud neuvidíte romantické údolíčko se zasněženou chaloupkou.

Mise 11: Kellownee hideout
XIII Projděte až do srubu, vychutnejte si další flashbackovou animaci, v níž se dozvíte, že nejste tím, ze nějž vás všichni považují, a prohlédnete si místo, kde vám Kim ukryla nádobíčko. Až Kim uteče, okamžitě za sebou zavřete dveře, poberte, co se dá a připravte se vzdorovat nepříjemné přesile. Naštěstí je na vaší straně několik desítek centimetrů dřeva, proto toho využijte a nevystrkujte ze srubu nos. Nejbezpečnější taktikou je likvidace nepřátel ne okolních skalách z oken, když zmerčíte ozbrojence na pasece, počkejte až sám přijde a otevře dveře od srubu, pak mu přesnou ranou z brokovnice ozdobte hlavu olověnou aureolou, seberte mu zbraň (obvykle mívají AK-47) a rychle zavřete dveře. Dveře zavírejte opravdu rychle a snažte se před nimi ani před okny příliš nepostávat, aby vás nepřekvapil náboj z RPG. Když se budete motat přede dveřmi, dejte také pozor na střelce, kteří vás vidí oknem vpravo vedle krbu.
Až začne akce, ihned rozbijte okno vpravo a zastřelte útočníka na skále, pak počkejte až k úplně levému oknu přiběhne další a ode dveří jej zabte (můžete také počkat až půjde do srubu). Pak přiběhne několik chlapíků do dveří (mám pocit, že čtyři), ale až je budete zabíjet, dejte pozor na raketometčíka naproti, pokud nestačíte zavřít včas dveře a RPG náboj vlétne do srubu, je s vámi ámen. Proto se snažte nepřítele s bazukou zlikvidovat co nejrychleji. Také se pokuste co nejrychleji zbavit dvou střelců z nejvyššího skalního stupně napravo a dalších ze skály před srubem. Až se vám to podaří, přiletí vrtulník, objeví se další dva nepřátelé (jeden před verandou, druhý přeskočí zídku a bude čekat hned pod oknem napravo) a několik dalších na skalách a posléze i na paloučku. Než se do vás vrtulník opře (může střílet i přes střechu srubu), skrčte se u dveří a oknem napravo od nich okamžitě z vrtulníku sestřelte vojáka s kulometem a pak i toho druhého. Velmi vám pomůže M60, kterou jste si, jak předpokládám, sebrali z lavice vedle krbu. Pak se postarejte o případné zbytky odporu na paloučku a na skalách, seberte si zbraně a munici a novou dírou po RPG projděte za srub. Pozor na vojáka který vyběhne zpoza kadibudky (poběží se schovat do křoví za kámen, odkud na vás bude střílet), pak vyberte suchý záchod (to zní sice dobře, ovšem vzít můžete pochopitelně jen tu lékárnu a náboje), zabijte další dva vojáky na pěšině napravo, seskejte po skalách a šup do blázince. Doslova.

Mise 12: Plain Rock
XIII Nemohli jste se probudit lépe, betonová cela, ocelové mříže, plechové příslušenství a prapodivně zavánějící kaluže na podlaze. Když se proberete z mrákot, přijde se na vás podívat hlavní záporňák Mongoose spolu s milým panem doktorem Johanssonem, který vám slíbí tu nejlepší péči, včetně lobotomie. Až vás dozorci vyvedou z cely, sledujte toho vpravo až do koupelny a raději moc neváhejte, nebo vás budete ne zrovna příjemně přemlouváni obušky. V koupelně ihned seberte nějaký předmět (koště ve výklenku, láhev na stole), omračte dva hlídače, ukradenými klíči otevřete kumbálek a vyskákejte po krabicích (jednu z nich pochopitelně předtím rozbijte). Přelezte po ventilaci až k mříži (ještě předtím si seberte vpravo ve výklenku vrhací nože), prolezte pod zpívajícím dozorcem do místnůstky se strážným, zabijte jej nožem do hlavy (je lepší seskočit k němu a počkat, až si půjde pro pistoli na stole), seberte si pistoli a k ní i sestřičku od dvou již mrtvých strážných, kteří vás sem eskortovali. Seberte lékárnu z poličky a jedné z mrtvol klíč a vydejte se po schodech nahoru.
V bloku G odemkněte mříž a z kumbálu v chodbě G-A seberte náboje, helmu, lékárnu a dokumenty, z otevřené cely v chodbě G-B velkou lékárnu. Vyběhněte do patra F, zlikvidujte strážného za mříží a přískoky proběhněte až do posledního výklenku před centrální místností. Dejte si hlavně pozor na tři dozorce ne ochoze, střílí brokovnicemi, a to z dost velké dálky, naproti tomu jsou ti dole vcelku neškodní. V kumbále nalevo naleznete náboje a odstřelovačku, napravo je lékárna. S klíčem od mrtvoly pokračujte protější chodbou, vyjeďte výtahem a odstřelovačkou zabijte tři strážné dole a dva na horním ochoze (jeden je ve strážní budce a oba mají odstřelovací pušky), jděte do bloku A, v cele smrti zabijte strážného, pokračujte po červené čáře doprava do šachty, zabijte uprchlého vězně a nalevo slezte do šachty se žebříkem a spadněte do nádrže. Podplavte do její druhé části a po žebříku pokračuje do dalšího kola.

Mise 13: Doc Johansson
XIII Vyjděte ze sprch, z místnosti s videoterminály seberte lékárnu a židli a běžte si k zamčeným dveřím vyslechnout hovor doktora Michaela s recepční. Pak se vraťte do konferenční místnosti a počkejte u prostředních dveří, dokud neuslyšíte kroky strážného. Až bude odemykat dveře, vpadněte mu do zad, omračte jej a v již odemčené místnosti seberte ze skříňky u okna kartu. S ní projděte na recepci a propližte se pod pultem, aby si vás recepční Brenda nevšimla. Až se otočí, odemkněte si další dveře, vběhněte doleva do prosklené chodby a hned se dejte dveřmi vpravo, kde zabijte strážného, seberte mu Magnum a pak běžte do půlkruhové chodby. Zde je několik strážných vyzbrojených silnými revolvery a brokovnicemi, snažte se je zlikvidovat bez spuštění poplachu. V opačném případě je asi nejbezpečnější taktikou vběhnout do jedné z místností, zavřít dveře a opět vyběhnout ven, čímž se vám neprůstřelné dveře otevřou do chodby a vy se za ně budete moci schovat, zatímco zároveň sklem uvidíte na přibíhající strážné.. V posledním pokoji seberte lékárnu a projděte do vnitřní půlkruhové chodby, kde na vás zaútočí dva strážní s brokovnicemi. Vstupte na operační sál, ze stolku seberte vrhací nože, vytáhněte druhou zásuvku a vlezte do ventilace. Proplazte se až do místnosti, kde se propadnete ke svému prvnímu souboji s bossem.
Johansson je vcelku jednoduchý protivník, seká po vás skalpelem, čas od času chirurgické nástroje i vrhá, občas hází flaštičky, z nichž unikají jedovaté výpary, a také vás může zblízka nadopovat drogami, takže se vám rozmaže pohled a často upustíte zbraň, kterou právě držíte. Doktor je docela rychlý, dobrá taktika je ale nechat ho přiběhnout, a než vás stačí seknout, nebo zdrogovat, zblízka ho trefit brokovnicí do hlavy. Výbornou zbraní je i revolver, zvláště pak v sekundárním módu rychlé střelby dokáže nadělat pěknou paseku. Pokud budete mít málo zdraví, seberte si obyčejnou lékárnu v rohu místnosti a velkou lékárnu na poličce za pacientem. Až bude doktor mrtvý, otevřete sejf za jeho stolem (přičemž se vám vybaví další nejasná vzpomínka), pusťte sestřičku, kterou zavřel do cely s pacientem a využijte její návrh, aby vám dělala rukojmí. Projděte zpět k recepci, v půlkruhové chodbě v první místnosti nalevo seberte znovu lékárnu a dávejte si pozor, abyste omylem milé sestřičce nezlomili vaz. Misi sice můžete dokončit i bez ní, je to ale trochu obtížnější. Za recepcí zabijte posledního strážného, když bude otevírat dveře a bude stát zády k vám, a rychle pryč.

Mise 14: Canyon
XIII Jak vidno, ženy opravdu za volant nepatří. Seberte lékárnu, dejte milé sestřičce pusu na rozloučenou a rychle pryč. Vyhoupněte se na skálu, za rohem seberte náboje a zpoza balvanů snajperkou zlikvidujte dva útočníky s Kalašnikovy. Postarejte se o střelce na skalním můstku a abyste trefili druhého do hlavy, miřte těsně nad okraj skály, za níž je skryt. Opatrně s připravenou odstřelovačkou postupujte k bedně s neprůstřelnou vestou a lékárnou, v údolí nalevo na vás čekají tři nepřátelé vyzbrojeni RPG. Jeden je přímo naproti vám, druhý čeká na skalním výběžku vlevo nahoře a třetí je za výčnělkem skály vpravo, na skalní římse s trámy. Osvědčená taktika je nechat je vystřelit a pak je zabít, než si stačí znovu nabít. Až bude po nich, vyběhněte stezkou vpravo, zabijte brokovnicí nepřipraveného nepřítele, pak přeběhněte skalní můstek a počkejte, až k vám černoch seshora seskočí, tak jej budete moci bezpečně zabít.
Vyškrábejte se nahoru, pistolníka pod vámi zabijte zblízka dokud o vás netuší a sniperkou se postarejte o dva grázly vzadu, po laně si dojeďte k jejich chladnoucím mrtvolám pro náboje (nezapomeňte na vybavení u převrhlého vozíku), seskočte dolů, podlezte pod skálou a vběhněte do chodbičky. Na jejím konci odstřelovačkou zlikvidujte raketometčíka dříve, než vám stačí do stísněného prostoru poslat svůj žhavý pozdrav, vyběhněte ven a okamžitě se postarejte o dalšího vpravo nahoře u vchodu do štoly. Jděte doleva do slepého ramene, ať se sem pak už nemusíte vracet, seberte si lékárnu a běžte nahoru ke vchodu do dolu. Tady posbírejte vybavení, zastřelte další dva nepřátele a lanovkou se dostaňte na jejich pozice a posbírejte lékárnu a vybavení.
Až pojedete skalním okem zpět, podívejte se doleva dolů. A ejhle, copak to tu máme, že byste nyní stáli na místě, kde byl před tím druhý z raketometčíků? Přesně tak, a pokud vás zabili a hra se znovu načítala, tak je dole bedna s brněním a lékárnou, takže jestli máte chuť, seskočte dolů (kousek od druhého sloupu je dostatečně šikmá stěna a navíc jeden skalní výstupek). V opačném případě pokračujte po skalní římse, na jejím konci zabijte sjeďte po laně a vlevo dole zabijte raketometčíka. Seskákejte dolů, vylezte pod skalní oblouk vpravo a začněte skupinu nepřátel (stejně asi jako deset dalších, kteří přiběhnout) systematicky decimovat RPGčkem. A teď jedna důležitá poznámka: Pokud by vás snad nepřátelé zabili, objevíte se opět v místě odkud se můžete vrátit zpět a znovu od začátku levelu sebrat všechna brnění, náboje a lékárny, i když pozor, někteří nepřátelé se také objeví znovu. Až všechny pobijete, vylezte na skalní římsu a přejeďte lanovkou do dolu, zahněte doleva, rozbijte prkna a hurá do další mise.

Mise 15: Canyon – pokračování
XIII Vylezte ven až na dřevěnou plošinku a postarejte se o několik hňupů dole (nejprve zlikvidujte raketometčíky, nejlépe odstřelovačkou, nebo bazukou). Sjeďte dolů a pokračujte kaňonem, v němž narazíte na několik nepřátel s RPG, které vám naštěstí hra vždy včas označí. Až narazíte na konec, vraťte se kousek zpět pod skalní oblouk, vytáhněte se nahoru na římsu a jděte ještě zpět přes skalní můstek, za nímž leží lékárna. Pokračujte dále, nalevo zlikvidujte raketometem dvojici, která se blíží k místu, které budete muset za chvíli přeskočit. Ještě než tak učiníte, můžete zabít další dva nepřátele vpravo na úplném dně kaňonu. Až přeskočíte, vydejte se na konec římsy, zabijte další dvojici a třetího dole o úroveň níže, pak se vraťte k prasklému skalnímu můstku, opatrně se spusťte na nižší římsu, na jejím konci je odstřelovací puška, a pak až úplně na dno kaňonu.
Vylezte po žebřících a dejte si pozor na nepřítele s brokovnicí, a pak po malém žebříku vlezte do puebla. Hned zabijte černoch s bazukou v budově nalevo a dalšího nepřítele v budově napravo (nejlepší je asi použít bazuku, protože výbuch pravděpodobně zabije i kumpána pod ním) a seberte si lékárny, jedna je přímo proti žebříku, druhá pak napravo na zídce. Běžte napravo ke dvěma mrtvolám a dejte se vlevo do další budovy, kde na vás čeká nepřítel (k jeho vyřízení stačí granát, nemá kam utéci), vylezte po žebříku nahoru a dejte se doprava kolem zídky (doleva k mrtvému vojákovi vůbec nemusíte), zabijte vojáka, který na vás čeká v budově a pokračujte doleva chodbou až k údolí s Harrierem. Až k němu dojdete, objeví se na skále ze vámi poslední voják, stačí jej zlikvidovat a můžete frčet do další mise.

Mise 16: Sewage
XIII Vaším úkolem je nepozorovaně proniknout do tábora speciálních jednotek a odposlechnout rozhovor členů bratrstva. Nepřátelé vás sice mohou spatřit, nesmíte jim ale dovolit spustit poplach, proto co nejčastěji používejte tichou kuši.
Nejprve plavte ke světlu a pak tunelem, zahněte doprava, až dorazíte k jeskyni se dvěma vojáky. Až odejdou, vytáhněte se nahoru a spínačem za bednami otevřete další tunely. Plavte až na konec (cestou se nadechněte v další jeskyni napravo), kuší zastřelte vojáky hlídkující na mostech, přehoupněte se k další jeskyni a projděte až k přistávací ploše, kde se spolu baví plukovník McCall a generál Standwell. Rozbijte mříž ventilace vpravo a po žebříku slezte dolů.

Mise 17: SPADS Camp
XIII Proplavte k žebříku, vylezte do sprch, kde vám další flashback objasní vaši identitu. V šatně seberte tlumič a šípy a vylezte z boudy. Vlezte zprava za boudu a pokračujte podél skály kolem baráků (u druhého je za bednou lékárna), za posledním se otočte doprava a běžte ke strážní budce, až se bude voják otáčet zabijte ho. Seberte další lékárnu a dokumenty a zaměřte se na zbývající vojáky. Nejprve kuší zabijte vojáka na věži, pak počkejte až první hlídka přejde úplně napravo k prvnímu baráku a zabijte jej, až se druhá hlídka objeví ve dveřích hangáru, i jeho počastujte šípem do hlavy dříve, než si všimne první mrtvoly, pak se rychle postarejte o skřehotala uprostřed plácku a hned běžte do hangáru, abyste mohli dalšího vojáka uvnitř zabít okamžitě, jak si všimne mrtvoly ve dveřích.
Poberte věci a proběhněte skrz skladiště na další prostranství, na němž jsou tři nepřátelé. Prvního zabijte až bude stát za cihlovou zídkou, druhého až bude za rourami vpravo a třetího dle libosti, ani jednu z mrtvol stejně neuvidí. Seberte šípy a lékárnu u první mrtvoly, na krabici za cihlovým opevněním jsou náboje a můžete pokračovat na další prostranství.
Prolezte nalevo za barákem a zatímco se dva vojáci vybavují o nočních radovánkách, zastřelte kuší hlídku za reflektorem. Stáhněte se za roh baráku a vojáka s problematickým trávením zlikvidujte pistolí s tlumičem, pak podobně jako na prvním prostranství pokračujte ke strážní budce, zabijte hlídku uvnitř a počkejte na vojáka, který obchází kolem, až bude zády k vám. Zabijte jej u hromady beden blíž ke strážní boudě a běžte ke druhé hromadě, kde právě v tuto chvíli stojí voják hlídkující kolem lazaretu. A také zády k vám. Seberte mrtvolám náboje a hangárem (kde leží velká lékárna) projděte na čtvrté prostranství.
Nejdříve zabijte hlídku, která je za krabicemi přímo proti vám (pokud vystřelíte ihned, jak otevřete dveře, zasáhnete jej ve stoje, pak začne obchůzku a budete muset při střelbě trochu předsadit), pak se postarejte o vojáka na věži, vojáka vpravo zabijte, až se zastaví před cisternou a nakonec si nechte nevšímavou hlídku před předním vchodem McCallova béžového stanu. Vojáky odkliďte z dohledu (nejlépe za stany, bedny či sudy), do interkomu na stole umístěte štěnici a běžte se schovat do zadní části stanu. Až vyslechnete rozhovor, seberte lékárnu a dokumenty, zabijte dva nové vojáky (jeden hlídá před stanem, druhý před vstupem do další lokace), ze stolu seberte složku Steva Rowlanda a magnetickou kartu.
Vlezte do skladiště, za nímž na vás čeká trojice nepřátel. Můžete se do nich v klidu pustit M16kou, miřte na hlavu, a vše by mělo jít díky hlouposti umělé inteligence hladce. Když zabijete prvního, další se na něj půjde nejprve podívat, až zabijete i jej, tak na vás třetí vystřelí pár dávek a pak poběží k nejbližšímu alarmu. Ten je ale až ve strážní budce před vámi, takže si při tom odkryje záda a vy jej můžete v klidu zezadu zastřelit. Kuší zabijte hlídku na strážní věži, pod níž se promenáduje ještě jeden voják. Z dálky zabijte hlídku mezi budovami naproti hangáru, a ten obejděte zprava kolem skály, takže se dostanete k bočnímu vchodu, který hlídají dva vojáci. Zabijte je, vypáčte zámek, seberte brnění a M60 a do vojáka který přijde pusťte dávku olova. Projděte dovnitř, umístěte výbušniny, a pak rychle pryč.

Mission 18: McCall
XIII Až si vychutnáte animaci, a začne hra, jednejte rychle. Vykašlete se na obírání mrtvol, na to bude dost času později. Jen zabijte vojáka před vámi a hned běžte ke kulometu u strážní budky. Od dveří skladiště se na vás vyřítí několik vojáků, snažte se je dostat dříve, než vás oběhnou ze strany. Až bude po všem, oberte mrtvoly (nezapomeňte na vojáka před hangárem, mezi dvěma vraky vozidel – má u sebe velkou lékárnu), vběhněte do skladiště (tady je další velká lékárna), za nímž vás mezi stany čekají čtyři vojáci. Můžete se o ně ze dveří postarat kuší, stejně tak můžete kuší z dálky zlikvidovat většinu z další party, která čeká u dalšího skladiště. V něm seberte lékárnu a rychle přeběhněte další otevřené prostranství, až se dostanete k plechovým dveřím, za nimiž stojí další voják, zatím zády k vám. Můžete jej vzít jako rukojmí, ale příslušníci SPADS střílejí rozhodně přesněji než obyčejní strážní a rozhodně při tom neberou ohled na rukojmí, takže jej raději zabijte, a o dva vojáky se postarejte kuší, nebo věrnou M16.
V posledním skladišti seberte velkou lékárnu na hromadě beden v rohu a můžete si to jít rozdat se samotným McCallem. Není s ním vůbec žádná legrace, ohání se M60kou a opravdu to s ní umí.. Nemá cenu se s ním honit kolem ubikací, počkejte až odběhne od pytlů s pískem a začne běhat kolem baráků, pak vyběhněte ze skladiště a vběhněte do prvního baráku (tam kde jste začínali), zavřete a opět otevřete, tak abyste se mohli krýt za dveřmi. McCall cirkuluje hlavě kolem druhého baráku, a když budete zadřepnutí za dveřmi, tak uslyšíte jeho kroky. Nejprve do něj po dávkách vyprázdněte M60ku a potom používejte M16 a když zaběhne a zadřepne vlevo za roh, vykoukněte, vystřelte k němu granát a hned se stáhněte. Dávejte si ale pozor, kromě této obvyklé trasy občas zabíhá i za první barák, takže se vám může dostat do zad. Až McCalla udoláte, seberte mu klíč, ve strážní budce seberte lékárnu a protože nepřátelé objevili váš člun, není jiné cesty než utéci přes ponorkovou základnu, do níž se dostanete zamčenými dveřmi za velkými, pootevřenými vraty.
Mise 19: Submarine Base
XIII Jakmile začnete, hned běžte a s připravenou zbraní pod schody přivítejte dva vojáky, bez zastavení pokračujte za roh a stejným způsobem se postarejte o další dvoučlennou hlídku (vždy nejprve zlikvidujte vojáka s M16). Teď ve skladu v klidu poberte, co se dá (nezapomeňte na dokumenty na stole), a běžte k dveřím, za nimiž bude právě přecházet celá čtveřice nepřátel. Ta prochází několika halami a těsně za nimi se zavírají ohromná ocelová bezpečnostní vrata. Nyní máte několik možností, můžete je nechat projít a plížit se za nimi, což je ale velmi pracné a nejisté (na konci první haly se dva z nich na chvíli otočí, takže se musíte schovat a pak se na ně znovu rychle nalepit, další vrata se už také zavírají téměř těsně za nepřáteli, což vás nutí se u nich držet v jejich těsné blízkosti, a od určité výšky se zavírají rychleji, takže pozor, aby vás nerozmáčkla). Další variantou je nechat vrata zavřít a používat alternativní cesty - ventilace. To ale nepřináší vůbec žádné výhody, ba právě naopak, budete se muset vypořádat s více vojáky. Nejjednodušší je celou čtveřici ihned zabít, k čemuž jsou ideální dva granáty z M16 a pár dávek navrch. Teď budete mít mnohem více času, než se vrata zavřou a po cestě vás nebudou otravovat žádní nepřátelé.
Běžte (v první hale máte napravo na bednách náboje) až ke dvěma dělníkům, a jakmile je zabijete, pokračujte doleva k malým dveřím, které se co nevidět otevřou. Přibližte se co nejvíce (někdy to jde, jindy nepřátelé vybíhají opravdu brzy - v tom případě si pomozte granáty z M16), zabijte první dva těžkooděnce a na další dva si už počíhejte přímo před dveřmi. Na bednách u těchto dveří leží velká lékárna, mezi prvním náklaďákem a džípem jsou u beden pušky a munice, na okrovém kontejneru u druhého náklaďáku granáty. Pod druhým proskleným výklenkem seberte za krabicemi lékárnu a munici a vraťte se zpět k malým dveřím (nemá cenu běžet k zavírajícím se vratům, stejně to nestihnete, navíc se za vámi objeví vojáci). Nahoře ve velíně zabijte dva nepřátele, z druhého proskleného výklenku vpravo kuší rychle zabijte nejprve hlídku úplně pod vámi, než vám výhled zakryje můstek, čímž vylákáte vojáka napravo, o něhož se postará kuše stejně jako o kolegu nejdále před vámi a hlídajícího u alarmu u dveří nalevo. Vylezte ven, spusťte se dolů, posbírejte nádobíčko (nepřátelé u sebe mají lehké vesty) a vylezte po žebřících na římsu a než vlezete do ventilace nalevo, slezte na potrubí, z nějž uniká pára. Spusťte se na kontejnery, seberte munici a velkou lékárnu, vytáhněte se zpět (pozor, aby vám roury nepřerušily lano ) a vlezte do ventilaci. Jakmile se dostanete k vertikální šachtě, můžete se pokusit zastřelit kuší hlídku pod vámi (ale nemáte na to moc času a musíte předsazovat, takže je to velmi obtížné), raději se spusťte se dolů, postupně zlikvidujte všechny vojáky v doku (pozor, jeden má M60), skočte do vody a vlezte do ponorky poklopem na její zádi.

Mise 20: Submarine
XIII V této misi nesmíte vyvolat poplach, takže opatrně. Dejte se dveřmi vpravo a o palubu níže otevřete další dveře do místnosti plné páry (můžete ještě o jedno podlaží níže omráčit nepřítele tím, že mu skočíte na hlavu). Až voják nad vámi dojde k vám, otočí se zády a začne se vracet, můžete pod ním nepozorováni projít. V malé místnosti čekejte, dokud nad vámi neprojde kapitán, pak počkejte, až kapitán vstoupí do radiové místnosti, a potom se vydejte za strojníkem. Sledujte vojáka nahoře, až budete přímo pod ním a on se otočí, rychle projděte za roh a druhou částí místnosti se vracejte zpět, stále za strojníkem. Až projde místností s párou a bude se chystat na žebřík, už jej nebudete potřebovat a můžete jej tiše zabít (nebo prostě stačí počkat, za chvíli zmizí). Vylezte nahoru, zezadu potichu zabijte otočeného vojáka. Pak jděte levými dveřmi dál a zabijte vojáka, který měl hlídat kapitána a levými dveřmi prolezte do radiové místnosti (nebo počkejte, až půjde napravo a rychle běžte k levým dveřím). Až skončí animace, ve flashbacku si vzpomenete, že už jste Číslo I vlastně viděli. Pak vysílačkou kontaktujte Jonesovou, vylezte dveřmi do noclehárny, zabijte vojáka a v kajutě se schovejte za plentou.

Mise 21: Submarine - pokračování
XIII Nepřítel objevil váš úkryt. Hurá, konečně si pořádně zastřílíte. Vylezte ze skříně i kajuty, oddělejte nebožáka, který se před vámi dá na úprk, na konci chodby seberte ze skříněk vpravo vybavení a zbraně z vitrínky vlevo, vběhněte do další místnosti a okamžitě zabijte vojáka s M16 i dalšího, který přiběhne z můstku (pozor, ať nerozstřelí hasící přístroj, který je hned u dveří), seberte lékárnu z protilehlého rohu místnosti, další je v poličce v radiové místnosti (stejně jako několik zbraní ve vitrínkách), kde již na vás čekají další dva námořníci. Venku na zdi visí u dveří další M16, v dalších místnostech a chodbách je několik nepřátel s pistolemi i puškami, jedna lékárna a vitrínky se zbraněmi. Na konci levé chodby slezte o patro níže (pozor na zákeřného protivníka pod žebříkem) a ještě o jednu palubu níž. Seberte lékárnu, dejte se jedněmi ze dveří, zabijte dva nepřátele (jeden vás uslyší a poběží za vámi, ovšem zásadně svou chodbou, takže když půjdete stále dál a vrátíte se potom zpět jeho chodbou, můžete mu vběhnout přímo do zad), v dalších chodbách na vás čekají ještě čtyři námořníci, a protože dva mají pušky, obíhací trik se tady docela vyplatí. V poslední místnosti seberte ze zdi lékárnu a dveřmi vpravo vlezte do kuchyně, kde se kromě dvou otrapů nachází i neprůstřelná vesta na sporáku a velká lékárna na skříňkách vlevo.
Dalšími dveře vedou do jídelny za níž na vás již čeká místnost s torpédy a v ní i kapitán - další boss. Je překvapivě jednoduchý, nejprve zlikvidujte dva pěšáky, kteří mu přiběhnou na pomoc, pak se postarejte o něj. Stačí se krýt za stojanem s torpédy (nejlépe tak, aby Edelbright stál v dlouhé ose torpéd, a měl tak co nejmenší šanci vás trefit škvírou mezi nimi), když nabíjí svou Uzinu, tak vykouknout a poslat mu dávku do hlavy, nebo po něm vystřelit několik granátů. Vlastně se možná vůbec nebudete muset hnout z rohu, kam vás hodila animace. Kdyby začal dorážet, držte jej v bezpečné vzdálenosti olovem z M16, lékáren byste měli mít dost, další je na panelu na konci místnosti, takže pěkně v klidu a hlavně neutíkejte a nedopusťte, aby vás začal honit. Klíčem odemkněte poklop, vylezte o dvě paluby výš, seberte pohozené dokumenty, vraťte se o patro níž, na můstku zabijte poslední skupinu obránců, pod svislým radarovým displejem seberte náboje do Uzi, v kapitánově kajutě dokumenty, klíč a šup zpět k torpédům. Poté co si odemknete torpédovou šachtu, přiběhnou z jídelny dva nepřátelé, které ani nemusíte zabíjet, stačí šachtou vklouznout do dalšího levelu.

Mise 22: Sabotage
XIII Po žebříku vylezte z vody do skladiště, kuší zdálky od pravé stěny zabijte korzující hlídku i kolegu za bednami, pokud budete mít štěstí, můžete stejnou zbraní zlikvidovat i vojáka na můstku vpravo, pokud ne, zabijte jej, až skočí k vám dolů. Pak jděte kolem pravé delší stěny, zlikvidujte vojáka vyběhnuvšího z kumbálku, posbírejte, vše co se dá a v zadním rohu místnosti se u lopaty protáhněte kolem krabic doprava k žebříku. Vyřiďte posledního vojáka, vylezte nahoru, skočte hned zpět dolů na bedny, seberte si harpunu a granáty do M16 vpravo, lékárnu na bednách u kouřícího kanálu a ještě další granáty a harpunu z kontejneru naproti. Pokud máte zájem o další granáty, vylezte znova nahoru a seskočte až na konci můstku, jinak vyjděte z druhých vrat. Projděte kolem zdi a vlezte do dalšího skladiště. Okamžitě zlikvidujte dva nepřipravené vojáky vpravo a u toho druhého si seberte velkou lékárnu, pak od vrat kuší zabijte těžkooděnce, která vás z dálky ostřeluje. Pak popolezte ke kouřící mřížce a opatrně kuší zabijte dalšího těžkooděnce, kterého uvidíte škvírkou mezi hnědým kontejnerem a dvěma na sobě postavenými krabicemi. Další na řadě je voják vpravo za vraty, který by měl vykouknout co se děje, stejně jako jeho kolega ne můstku nad ním. Přímo proti vám by měl stát ještě jeden voják v rudém baretu, máte-li náboje do kuše, je synem smrti, v opačném případě se přibližte přískoky k oněm již zmíněným dvěma krabicím a pošlete mu pozdrav z granátometu své M16.
Posbírejte granáty i brnění, v další místnosti oberte mrtvoly, nezapomeňte na kuši za bednou úplně vlevo vzadu a vylezte po žebříku nahoru na můstek. Na jeho konci seberte v kumbálku kuši a lékárnu, vylezte ještě výše, nahoře zabijte vojáka a nahoďte generátor. Vyřiďte tři vojáky na střeše, skočte na jeřáb a přes hák se zhoupněte do místnosti vpravo (pokud spadnete nic se neděje, pod vámi je voda, jen budete muset obeplavat celou ponorku a vylézt až na začátku doku). Nejprve vyberte vybavení v kumbále, až pak harpuny u pultu (opět se vám hra uloží až po sebrání lékárny, takže pokud se zabijete vyděláte na tom velkou lékárnu), na němž otevřete výpustě, skočte do vody, na šroub umístěte nálož, vylezte po žebříku napravo, seberte harpuny a lékárnu. Až uslyšíte přibíhat nepřátele zprava, hoďte k náklaďáku granát, z vody se kuší postarejte o dva ostrostřelce napravo od ponorky a pak rychle pod hladinu, kde na vás už čeká parta žabích mužů. Podplavte ponorku a jednou z výpustí doplavte až do vertikální šachty se žebříkem.

Mise 23: Quay 33
XIII Vyskákejte po bednách přes stříšku do kabinky, kuší po rozhovoru zabijte vojáka v červeném baretu, slezte o patro níž, oknem se zbavte plešatce, seberte si lékárnu a náboje (nezapomeňte na zavřené skříňky), a vylezte na můstek. Kuší namířenou pod kabinku v druhém rohu místnosti se pomalu přibližujte a zabijte vojáka v červeném baretu s M60 (můžete jej trefit do hlavy, která mu vykukuje mezi dvěma kontejnery nalevo od sloupu, musíte být vztyčeni). Teď je výhodnější vzít si M16, slézt dolů mezi kontejnery a o zbylé tři vojáky se postarat pěkně zblízka. Dle libosti zdálky, nebo zblízka s přískoky kryti za kontejnery zlikvidujte několik dalších vojáků, kteří přiběhnou otevřenými vraty. Seberte si brnění a munici v oplocené místnůstce v rohu, kde jste začínali, další náboje a granáty jsou v budce u vrat a na krabici pod můstkem. Nezapomeňte na velkou lékárnu schovanou za bednou , a to pod kabinkou s ovládáním jeřábu v protějším rohu místnosti. V kabince spusťte kontejner, z můstku v místě, kde jste si sebrali šípy se zahákněte a houpejte s pomocí stropních háků z kontejneru na kontejner, až se dostanete na ten zavěšený u stropu, na němž na vás čeká bazuka a velká lékárna.
Spusťte se dolů, vylezte ven, protáhněte se mezi kontejnery těsně kolem stěny skladiště, zabijte (nejlépe kuší) hlídku ve strážní věži a vojáka v baretu přecházejícího na druhé straně prostranství, o toho nejbližšího se postarejte M16kou. Obejděte celé prostranství zprava, vzadu seberte lékárnu, další najdete spolu s M60kou ve věži. Tam aktivujte jeřáb, prolezte vzniklou dírou, nahoře si seberte bazuku a trojici vojáků pobijte buď kuší seshora (je ale těžké je trefit, nepříjemně kličkují), nebo slezte dolů k nim a konečně využijte síly M60 (s výhodou se lze krýt hned za dveřmi). Pozor na další dvojici nepřátel, která vyběhne na můstek nad vrtulníkem, jeden z nich má M60. Vylezte k nim, z místnosti v rohu seberte magnetickou kartu a o patro výše brnění. Dole na ponku je nějaká munice, v budce bazuka (nezapomeňte prohledat skříňky, kromě lékárny a raket v nich najdete i dokumenty), a v rohu místnosti další náboje do raketometu.
Nyní můžete s pomocí karty otevřít dveře pod můstkem, za nimiž na vás čeká další boss - tentokrát vrtulník. Stačí mu sedm zásahů z bazuky (ostatní zbraně na něj nepůsobí), takže pokud budete přesní, a pokud jste doposud raketomet příliš nepoužívali, s přehledem si vystačíte s municí, která je ve skladišti. Vrtulník střílí střídavě rakety a z kulometu, nejjednodušší je tedy držet se ve skladišti pod můstkem (kulometem totiž může střílet skrz střechu, ale pod můstkem vás nedostane), vykouknout ze dveří, počkat až vrtulník přestane kličkovat a ustálí se a vystřelit po něm raketu. Času je dost, dokud se nezastaví, nevystřelí raketu ani on, navíc se většinou trefí do dveří, nebo stěny skladiště a před raketami se dá s přehledem utéci dovnitř. Když bude střílet z kulometu, vůbec nevystrkujte nos. Pokud vám dojde munice, nezoufejte, přepněte si na nějakou lehčí zbraň (hra vám automaticky navolí M60, s níž se pohybujete zřetelně pomaleji) a vyběhněte si ven doplnit. Stále se přitom samozřejmě kryjte. Za kontejnerem hned přede dveřmi je velká lékárna, na rohu budovy jsou náboje do raketometu, další se nacházejí na bedně u podstavce jeřábu, další pod vraty 33 a poslední dva ještě naproti za kontejnery. Beden a kontejnerů, za nimiž se můžete krýt je dostatek, mimoto můžete na rohu za vraty č.33 vlézt do dílny s Hummery, kde jsou další dvě velké lékárny (na ponku a hromadě beden u prostředního Humvee), jedna malá v oplocené místnosti a hromada raket. Až vrtulník sestřelíte, jděte k němu a doprava, kde vás již FBI spolu s Carringtonem dopraví do další mise.

Mise 24: Bristol Suites Hotel
XIII Vaším úkolem je nepozorovaně odposlechnout rozhovor Winslowa s dalšími členy spiknutí. Nejrychlejší je nepřátele mlátit po hlavě nábytkem, vůbec se nebojte, většinou nestačí vystřelit, i když si vás všimnou. Z výtahu jděte doprava, seberte koště, jděte za roh, ženu omračte a odneste do jednoho z kumbálů vpravo, tam si vezměte koště nebo židli, dvoukřídlými dveřmi vlezte do prádelny, omračte hlídače a klidně jej nechte ležet na zemi. Malými dveřmi rychle vběhněte do místnosti s plánem hotelu, seberte židli a omračte další strážnou. Okamžitě seberte druhou židli a běžte zpět k výtahu, kde se nyní objevil další strážce, omračte jej a schovejte, stejně jako všechny ostatní. Běžte zpět k plánu hotelu, ze skříněk nalevo seberte lékárnu (je v té úplně vpravo), ze skříněk naproti plánku hotelu vyberte dokumenty (opět ve skříňce úplně napravo) a munici (pro změnu úplně vlevo, u dveří). V další místnosti si seberte klíček a náboje do Uzi (ve skříňce vpravo, u dveří), vyběhněte na chodbu a bez ostychu zastřelte strážného, právě vycházejícího ze dveří. Ukliďte jej do místnosti č.42, v níž je na křesle lékárna. Odemkněte si místnost 41, na posteli seberte velkou lékárnu, přesuňte se k oknu úplně vlevo (tak budete mít korzujícího Winslowa neustále pod vizuální kontrolou a nebudete muset odposlouchávat částečně naslepo, jak by se vám to stalo, kdybyste stáli u jiného z oken).
Až nepřítel spatří jednoho z vašich agentů, rychle vyběhněte ven, zabijte strážného na chodbě a dalšího v rozvodné místnosti (je označena žlutým trojúhelníkem), kde také vypněte výtahy. Běžte pomoct agentům do haly, poberte náboje a výtahovou šachtou vylezte nad kulečníkovou místnost, v níž se schovává Winslow s ještě jedním kumpánem. Zatímco se baví, můžete je trefit proskleným stropem, až se rozeběhnou, s připraveným koltem se opatrně pohybujte přikrčeni kolem okraje díry (seberete si lékárnu), až se vám ukáží. Doporučuji zlikvidovat nejprve strážného, je vybaven Uzi, pak se můžete v klidu věnovat panu Winslowovi. Až se jej zbavíte, jděte si to ještě vyřídit s Willardem. Až zabije agenta, běžte za ním, pošlete mu pár ran z koltu do hlavy a počkejte až vběhne do konferenční místnosti. V ní obíhá kolem stolu a čas od času vyběhne před dveře. Vzhledem k tomu, že má Kalašníkov, musíte být velmi opatrní. Osvědčenou taktikou je zavřít dveře, počkat až si před ně stoupne a bude se je pokoušet otevřít, zkusit je místo toho otevřít dovnitř (většinou se to povede) a pustit mu dávku ze zdvojených Uzi přímo do obličeje a rychle se stáhnout. Tento výpad proveďte několikrát za sebou. Pokud za vámi vyběhne na chodbu, couvejte, pokud začne běhat kolem stolu, zase zavřete dveře a celou akci zopakujte.

Mise 25: Sanctuary garden
XIII Musíte se nenápadně proplížit skrz zahrady chrámu sekty, a tak je třeba pečlivě sledovat pohyb nepřátel a dobře si načasovat každý krok. Nepřátelé již také nemusí běhat k alarmům, ale poplach spustí přes vysílačku, takže pokud vás spatří, snažte se je co nejrychleji zlikvidovat. Nejprve se prosekejte křovím před čumákem dodávky, dejte se napravo, a až přejde strážný, zezadu jej uškrťte a klidně nechte na místě. V chodbě, kudy přišel (ostatní jsou slepé) počkejte u schůdků doprava, než se strážný s kalašnikovem otočí zády, a pak také jej bez ostychu zlikvidujte a nechte ležet. Na konci chodbičky seberte popelník, dejte se doprava a na další křižovatce počkejte, až se strážní rozejdou, pak doběhněte toho vpravo, uzemněte jej popelníkem a rychle odneste až dozadu k lavičce, kde seberte pistoli. Podobně se zbavte i druhého, až bude zády k vám a pokračujte stáčející se chodbičkou, až dalšímu strážnému. Počkejte, až vyjde schody, dvěma přesnými zásahy do hlavy jej zlikvidujte, seběhněte chodbou a v chodbě nebo na nádvoří s fontánou zabijte dva strážné. Měli byste to bez problémů stihnout, protože nevyvolají poplach ihned, ale nejdřív trochu popoběhnou, takže budete mít dost času, abyste je kuší zlikvidovali. Za pravým květináčem u brány vpravo seberte šípy, vyjděte jediným možným východem, zlikvidujte chlápka ve vysoké trávě (pokud jde k vám, vyplatí se s připravenou kuší počkat pod schody).
Skočte do jezírka, podplavte do studně a čekejte na žebříku. Ve chvíli, kdy jeden z nich řekne „Wait, check this out!“, můžete vylézt, jdou se podívat na vrtulník, takže budou otočeni zády a vy máte dost času se o ně postarat. Seberte ze studně pistoli, prolezte dírou v plotě na skalní římsu, hákem se zhoupněte přes díru a na druhé straně se proderte křovím. Pokud jste to zvládli rychle, na schodech přímo před vámi se zrovna zastaví strážce. Zapíchněte mu do hlavy šíp, stejně tak korzující hlídce vpravo, vyškrábejte se na schody, seberte flašku a počkejte až před kostelem přejde hlídka v helmě. Zezadu jej omračte, kalašnikovem zabijte další dva strážné vpravo za rohem, poberte věci a dejte se kolem kostela doprava ke kobce. Po flashbacku vlezte dovnitř, můžete zkusit odsunout desku, ale ta je zaseklá, takže zezadu rozstřelte kříž a dírou skočte do dalšího kola.

Mise 26: Sanctuary hall
XIII Vylezte po žebříku, počkejte až generál domluví, pak zabijte obě hlídky, vlezte do chodby, ve dveřích vlevo zastřelte dalšího hlídače a ještě jednoho na protějším balkóně nalevo. Udělejte pár kroků ke schodům vedoucím přes hlavní loď chrámu, čímž vylákáte dalšího hlídače kousek před vámi. Naštěstí se neotočí, stejně jako žena, která se objeví vlevo, až vylezete po schodech nahoru. Prolezte dveřmi za ní, dole zabijte strážce, seberte mu klíč, vraťte se vpravo do hlavní lodi, vylezte po schodech nahoru (křížem nad ochoz, na němž jste začínali), vpravo si odemkněte mříže a z šuplíku vezměte kartu. Vraťte se k terminálu, otevřete dveře, v síni kuší zlikvidujte dva strážce u schodů. V rohu prolezte do ateliéru, seberte velkou lékárnu, a na jedné stěně vytáhněte dvě světleji zbarvené cihly. Až seberete dokumenty a chybějící část sochy, přiřítí se nepřátelé, na jednu si počkejte hned ve dveřích do ateliéru, ta druhá bude čekat vpravo za dveřmi do síně se sochou. Umístěte chybějící kousek do monolitu a slezte po točitém schodišti do dalšího kola.

Mise 27: Sanctuary crypt
XIII Bez bázně a hany proběhněte vyzbrojení kuší přes pětici nepřátel až rozšířené místnosti lemované arkádami, nejdříve se vyhoupněte na římsu vlevo z chodbičky pročistěte cely (v jedné je strážce), pak se přehoupněte na římsu vpravo, seberte lékárnu, prolezte cely a na konci chodbičky zabijte dva strážné pod vámi. Seskákejte přes skalní výstupek, na němž si hoví velká lékárna a dejte se buď dveřmi pod skálou, nebo skrz mříže a v místnosti se sloupovím zlikvidujte dva strážce vpravo před masivními vraty. Poberte výzbroj a jděte otevřenými dveřmi, po schodech nahoru. Za druhými zamčenými dvířky čeká strážná s kuší, pozor, ať nespustí alarm, je u něj blízko a hned vedle v kobce je další strážný (a neprůstřelná vesta). Za dalšími dveřmi prochází další vcelku neškodná hlídka, po jejíž likvidaci se vyškrábejte až nahoru do zvonice. Až si vyslechnete projev, pověste se za srdce zvonu a spusťte se na rozbitý strop. Z bezpečí seshora zabijte dva zakuklence mezi lavicemi a další tři na kazatelnách (hlavně ti vpravo jde špatně, cloní vám hrana stropu). Jiná varianta je spustit se co nejníže, seskočit a krýt se za oltářem. Pak jste ale nekrytí vůči střelcům na kazatelnách. Až se všech zbavíte, vydejte se malými dvířky vlevo před masivními vraty, pro čištění úzkých chodeb si připravte kalacha nebo Uzi, proběhněte k hořící kazatelně, přehoupněte se na druhou stranou a rychle chodbou ven.

Mise 28: Sanctuary cliff
XIII Tak teď rychle pryč! A připravte si kuši, náboje do Uzi a AK budete ještě potřebovat, věřte mi. Šupejte po útesu, zlikvidujte skokana vlevo a dalšího na útesu nahoře. Vytáhněte se za oko na skalním převisu, sestřelte hlídače na skále a ihned i zakuklence v dálce nahoře. Dalšího člena klanu zabijte u podstavce lanovky na druhé straně průrvy, sjeďte a zlikvidujte hlídače, kteří k vám běží. U další lanovky můžete buď počkat a další dvojici hlídačů zlikvidovat srabácky z dálky, nebo pěkně za jízdy na kladce. Doporučuji, je to sice těžší, ale o to větší frajeřina. Za jízdy kuší zlikvidujte co nejvíce nepřátel za skalním výběžkem vlevo a zabíjejte další, jak vám přijdou pod ruku. Až se jich zbavíte, ozve se Amos, že pro vás posílá vrtulník. Jenže ouha, nejprve se vás pokusí dostat nepřátelská helikoptéra. Buď zastřelte střelce, nebo zničte celý vrtulník, většinou se vám povede oboje, pak se objeví další tři, doporučuji se schovat ke skalní římse, z níž seskakovaly nepřátelské posily, zlikvidovat nejprve prostřední helikoptéru, pak tu vpravo a nakonec tu, co je nejdál. Až se vám to podaří, skočte na provazový žebřík a hurá do další mise.

Mise 29: SSH1 Base Admission
XIII Senátor Sheridan se rozhodl vám pomoci proniknout do raketové základny, ach jak ten je laskavý! Následujte senátora (musíte se pohybovat kolem něj, aby vám otevřel dveře, popřípadě promluvil s „recepčním“ v kukani. Jenže prezidentův poradce (ano, je to ten brejloun, který se ve svatyni domlouval s generálem Standwellem) vám oznámí, že dál bohužel nemůžete, takže se otočte na kramfleku a vraťte se do vstupní haly. Začíná to pořádně smrdět. Tomu se musí přijít na kloub. Počkejte, až ze šaten napravo vyleze voják, vlezte dovnitř, některým z mnoha předmětů uzemněte sedícího vojáka i zpěváka před zrcadlem a paklíčem si otevřete dvoukřídlé dveře. S židlí v ruce vběhněte do kukaně, složte vojáka, otevřete si dveře do podzemí a seberte kartu. Tou odemkněte dveře nalevo, nechte projít hlídku, otevřete si ocelová vrata a slezte do základny. Nechte projít vojáka, pak jej zezadu omračte a odkliďte do generátorové místnosti. Tam si ihned vezměte další židli, vlevo za rohem omračte dalšího (nebojte, i když se na vás bude dívat, chvíli to trvá, než začne střílet), běžte stále dál, seberte koště a napravo v chodbičce zlikvidujte dalšího vojáka (nemusíte čekat, až dojde k vám, můžete i v místnosti za dveřmi, ale pozor, ať si vás nevšimne hlídač v kukani). Teď rychle běžte zpátky, protože podobně jako v hotelu se za vámi objevil ještě jeden voják, někde po cestě seberte židli a omračte jej. Běžte zase na druhou stranu k hale s kukaní, vlezte dveřmi doleva, omračte hlídkujícího vojáka i toho ve strážnici, otevřete si dveře a šup do výtahu.
Protáhněte se pod kamerou vpravo, prvními dveřmi doleva, vlezte za vojákem do šatny, omračte jej a s některým z předmětů v ruce se vraťte zlikvidovat vojáka ve strážnici. Teď se můžete beze strachu z kamery zbavit dvou vojáků v chodbě, nemusíte se ani plížit ventilací ze šatny, prvního omračte, až bude druhý otočený, pak se běžte schovat za skříň v chodbě a zpoza ní vybafněte na druhého strážce. Za dveřmi sledujte chodbou se žlutým pruhem vojáka až k automatu, omračte jej a odvlečte na záchodky. Tam si vyslechněte rozhovor a s koštětem v ruce počkejte na dalšího vojáka. Omračte jej, stejně jako hlídku v jídelně a dveřmi vlevo vlezte do údržbářské místnosti.

Mise 30: SSH1 Trap
XIII Chopte se koštěte, vylezte z údržbářské místnosti, v chodbě omračte prvního vojáka, v běhu čapněte židli, za rohem skolte druhého, seberte další židli a složte s ní murdrlanta u dveří. Opět se vyzbrojte židlí, uzemněte hlídku uvnitř zbrojnice a poberte, co se dá. Nezapomeňte na vestu v poličce a granáty na pultíku, budete je potřebovat. Vstupte do konferenční místnosti, když vyskočíte na stůl, vrhnou se na vás žoldáci. Běžte do místnůstky v levém zadním rohu konferenčního sálu (nalevo od vchodu), v cestě vám bude stát jen jeden voják s pistolí, schovejte se za sloupky, počkejte, až k jeho mrtvole přiběhne další žoldák a postarejte se o něj, pak z dálky zabijte vojáky vlevo a diagonálně naproti přes místnost, výborně se k tomu hodí relativně přesná pistole, do níž máte spoustu nábojů. Až zabijete tři ze čtyř, vyleze za vámi ze dveří kumbálku ještě jeden nepřítel s Uzi (nezapomeňte si v kumbále z prosklené skříňky vzít lékárnu), a až se zbavíte i posledního, vyleze generál Standwell.
Nejbezpečnější je zůstat tam, kde jste, generál pak bude obíhat trasu z místa, odkud vylezl, k vašemu a pak vzdálenějšímu rohu místnosti. Protože je vybaven M60, jíž vcelku dobře vládne, snažte se mu příliš neplést do cesty a většinu útoků realizovat napůl schovaní. Na dálku se docela hodí pistole, která je relativně přesná, když přiběhne blíž, použijte M16ku nebo granáty (lze jej velice spolehlivě zabít třemi dobře mířenými granáty a pak pistolí několika zásahy do hlavy). Seberte mu klíč, tlačítkem u prezidenta si otevřete dveře z konferenční místnosti, hoďte si zhroucenou hlavu státu na rameno, vylezte ven a svého břemene se zbavte. Za rohem uvidíte, jak nepřátelé vedou senátora jako rukojmí, načež se do vás čtveřice z nich hned pustí. Zlikvidujte je, dejte se chodbu vpravo, zabijte vojáka v kuchyňce a dalšího v šatně na konci chodby, kde je lékárna a neprůstřelná vesta. Dovlečte prezidenta k výtahům a pomozte vojákům zlikvidovat zabarikádované nepřátele, osvědčenou strategií je hodit k nim granát a pak je v klidu odstřelit, když vyběhnou zpoza krytu. Ocelovými dveřmi proběhněte do dalšího kola.

Mise 31: Total Red
XIII Za bezpečnostními vraty se napakujte v muničním skladu nalevo a dveřmi běžte do řídícího centra. Sklo je neprůstřelné, takže zatím se není čeho bát, po zuby ozbrojených vojáků je ale dole habaděj. Hloupost nepřátel má opět zelenou, a tak otevřete jedno křídlo vstupních dveří a dolů hoďte jeden, nebo dva granáty, čímž nepřítele vyprovokujete. Ideální je, pokud se vám podaří někoho zabít, pak půjdou někteří vojáci ohledat mrtvoly, zatímco ostatní po vás budou bezhlavě střílet. V bezpečí za neprůstřelným sklem se pak můžete smát, až budou v divokém dešti kulek padat vaši nepřátelé. Buďte samozřejmě připraveni se postarat o ty, které napadne vyběhnout do chodby za vámi. Kryjte se za dveřmi a poslední vojáky postřílejte tím nejpřesnějším, co máte, čili pistolí. Pak vstupte dovnitř a postupujte po obvodu místnosti, až uvidíte další dva nepřátele na horním ochozu. Zlikvidujte je, stejně jako dva další na schodišti k velínu, v němž se o chvíli později zastřelí proradný prezidentův poradce. Mrtvole seberte kartu a běžte propustit vězně, Sheridan vám otevře bezpečnostní dveře do dalšího kola.
Mise 32: SSH1 Final
XIII Utíkejte rovně k plošince, pusťte ji a připravte si hák. Zhoupněte se na druhou stranu a běžte doprava do kontrolní místnosti. Těsně před vámi se ale zavřou bezpečnostní dveře, takže zahněte doleva do kuchyňky, tam seberte helmu a velkou lékárnu, vyberte muniční sklad a z kuchyňky běžte do šatny. Tady vyberte lékárny z prosklené skříňky, v rohu strhněte ze zdi plakát, rozbijte mříž a ventilací prolezte do řídícího centra. Odemkněte si dveře na chodbu, pak první dveře nalevo, ustřelte zámek na mřížích a mezi generátory hoďte granát, čímž vypnete autodestrukci. Chodbou dojděte až k bezpečnostním žlutým dveřím, otevřete si je, projděte k raketovému silu a udělejte nu nejrozumnější možnou věc - skočte dolů. Až se znovu objevíte nahoře za žlutými dveřmi, vraťte se do kuchyně, muničáku i šatny a znovu vyberte, co se dá. Bude se vám to hodit, věřte mi…
Slezte po žebříku k raketám a připravte se na finální souboj, stojí proti vám samotný Mongoose. Plešatec je ozbrojen dvojitými Uzi, což je zblízka (ale v jeho případě i zdálky) smrtící kombinace. Souboj má dvě fáze, v té první uteče Mungo za prostřední raketu a bude na vás náhodně útočit, tu zleva, tu zprava, aby se ihned zase stáhl. V této části se mi vyplatilo spoléhat buď na samotnou M60 (velký zásobník vás nebude otravovat s přebíjením, střílejte pochopitelně po dávkách), nebo v kombinaci s M16 či Uzi. Nejlepší obranou je útok, a protože protivník je velmi rychlý a neuvěřitelně přesný, vezměte si na pomoc plyn, který po zásahu uniká z raket a na chvíli jej paralyzuje. Kružte kolem prostřední rakety a střídavě pusťte dávku do sousední rakety nalevo či napravo (snažte se je zasáhnout tak, aby plyn unikal kolmo do uličky, kterou musí Mongoose proběhnout, a nejlépe těsně nad zábradlím), ale pozor plyn může zasáhnout i vás a pěkně vám rozhodit pohled. Až uvidíte, že je nepřítel ochromen, můžete se k němu pokusit dostat buď s M60kou , kterou mu způsobíte vážnější zranění, ale bude vám to trvat déle, než k němu dojdete (a tak bude mít méně času do něj střílet), nebo si můžete přepnout na jinou zbraň, nejlépe asi M16, nebo Uzi. Počítejte ale také s tím, že vám nějaký čas zabere přepnutí zbraně (lepší je navolit si pro jednotlivé zbraně nějaké blízké klávesy, než je dlouho hledat kolečkem). Každopádně mu pusťte několik krátkých dávek do hlavy, rychle se stáhněte, než vám to začne vracet, a znovu celý rituál opakujte. Dávka doleva, dávka doprava (snažte se aby intervaly, kdy nebude unikat žádný plyn byly co nejmenší, nebo ještě lépe nulové), přískok, několik zásahů a znovu se stáhnout.
Až mu uberete asi třetinu života, což se s trochou cviku dá zvládnout beze ztrát, přejde hra do další fáze, kdy vám Mongoose během animace kamsi zmizí. Je teď schovaný za jednou z obvodových raket. Možná za tou nejvzdálenější, možná hned vedle vás (když na vás křičí, dá se to někdy odhadnout podle bubliny). Potřebujete-li, můžete si sebrat vestu od vojáka, který mezitím spadl dolů. Snažte se pohybovat po obvodu sila (pozor, ať nespadnete dolů) a sledujte okolí. Buďte připraveni se schovat za nejbližší raketu a připravte se na nejtužší chvíle ve hře. Je nutné neustále sledovat, kam se Mongoose schovává, abyste byli připraveni jej počastovat dávkou olova okamžitě, jak vystrčí nos. Na nejtěžší obtížnost si s ním opravdu užijete a rozhodně se nemusíte stydět, pokud si přizvete na pomoc přítelkyni, babičku, nebo oblíbené domácí zvíře, které vás bude uzdravovat. Věřte mi, že nebudete stíhat sledovat procenta mizející po desítkách, navíc obvyklé upozornění v podobě zarudnutí ukazatele je tu nanic. Většinou totiž ani nestačí zrudnout. Ze 100 na 0% za půl vteřiny? Veyron hadr, pro Mongoose žádný problém. Takže si hlídejte jeho pozici, často používejte M16 granáty, kryjte se a v neposlední řadě… modlete se. S trochou štěstí ho zvládnete porazit. Možná ne napoprvé, možná ne napodvacáté, ale jednou se vám to povést musí :-) Pak vylezte nahoru k mjr. Jonesové a hurá oslavovat. I když Wally Sharidan se tváří, jako by neměl co oslavovat…

Mise 33: Lady Bee
Vítejte na párty! Senátor Sheridan vás uvítá na své luxusní jachtě (není vám nějaká povědomá), konečně je vidět, že mjr. Jonesová, je ženská, a to opravdu pěkná, a pochválí vás i generál Carrington a plukovník Amos. Ohňostroj je nádherný…jenže kde je Wally, copak se nebaví? Běžte se po něm podívat. To co uslyšíte a nakonec i uvidíte uvnitř jachty vám dá pádnou odpověď…